Klacht: Pakket terug naar afzender gestuurd

toineed op 12 december 2016 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 15 december 2016
Reactie van het bedrijf:

Beste Toine Need, Wat jammer om te horen dat de levering van je pakket niet voorspoedig is verlopen. Uiteraard proberen wij onze service voor iedereen wenselijk te maken echter is dit helaas niet altijd mogelijk, excuses hier voor. Ik begrijp...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 12 december 2016

Een klant heeft een pakket besteld via Headict.nl, maar kon het niet ophalen omdat DPD de samenwerking met het afhaalpunt had beëindigd. Na contact met DPD werd afgesproken dat het pakket naar een ander afhaalpunt zou worden gestuurd, maar dit gebeurde niet. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Heb iets besteld uit het buitenland bij Headict.nl.
Nu is Dpd op zaterdag 3 dec langs geweest maar ik was niet thuis. Ze hebben toen een briefje in de bus gedaan waarop stond dat ik het op maandag 5 dec op kon halen op Dries 48 in Weert. Ik ben er maandag heen gegaan krijg ik vervolgens daar te horen dat zij sinds zaterdag 3 dec gestopt zijn met de samenwerking met Dpd. Met andere woorden mijn pakket is daar geweigerd en vervolgens mee terug genomen naar het distubutie centrum van Dpd in Best.

Vervolgens heb ik op Dinsdag 6 dec gebeld of ze het op een ander afhaalpunt in Weert konden aflevering zodat ik het zelf daar kon ophalen. Dat kon. Afgesproken was dat het bij AK-Multimedia Biest 30a in Weert afgeleverd zou worden. Is niet gebeurt. Heb op donderdag 8 dec nog eens gebeld om te vragen of het nog lang duurde omdat ik zelf kon zien dat het nogsteeds in Best was. Nee het zou daar afgeleverd worden. Nee weer niet gebeurt.

Heb vandaag 12 dec nog eens gebeld om te vragen waar het pakket blijft. Nu blijkt dat ze het terug naar de afzender gestuurd hebben en dat ik maar contact met de afzender op moet nemen.

Ongeloofelijk wat een waardeloos bedrijf. Inmiddels 3 keer gebeld waar ze ook weer 50 cent per gesprek voor vragen. Krijg geen mail ofzo dat het geweigerd is. Niks, ik moet zelf maar achter mijn pakket aan. En waarom het pakket niet gelijk afleveren op een ander afhaal punt in Weert als het geweigerd word? En mij op de hoogte brengen. Dan had ik dus mijn pakket alang. Als het aan mij ligt gaat er nooit meer iets via Dpd.

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn pakket weer heb. Ik verwacht niks van Dpd. Hangt nu af van de afzender dus dat wacht ik af.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 15 december 2016 om 15:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Toine Need,

Wat jammer om te horen dat de levering van je pakket niet voorspoedig is verlopen.
Uiteraard proberen wij onze service voor iedereen wenselijk te maken echter is dit helaas niet altijd mogelijk, excuses hier voor.
Ik begrijp dat het pakket inmiddels retour is naar de afzender, ik hoop dat zij alsnog je pakket z.s.m. bij je kunnen krijgen.

Ondanks de slechte ervaring met DPD wens ik je toch een hele fijne dag toe.

Hartelijke groet,
Stephanie

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM