Klacht: Pakket buiten voor de deur gelegd

Amber Riel-Wijnhoven op 09 juli 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 14 augustus 2017
Reactie van het bedrijf:

Hallo Amber, Allereerst, onze oprechte excuses voor het niet tijdig beantwoorden van je bericht. Dit is absoluut niet de service die van ons mag verwachten! Wij zijn er even ingedoken en zien inderdaad dat jij hier geen toestemming voor hebt...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 9 juli 2017

Op 30 mei ontving een klant een pakket van DPD, maar was niet thuis bij de bezorging. Bij terugkomst bleek het pakket onbeheerd voor de voordeur te zijn achtergelaten, wat de klant als onacceptabel beschouwt, gezien de waarde van het pakket van 800 euro. Ondanks het indienen van een klacht via de DPD-website heeft de klant tot nu toe geen reactie ontvangen.

Mijn Klacht:

Op 30 mei kwam DPD mijn pakket bezorgen. Ik was niet thuis. Bij thuiskomst geen briefje in de bus. Gekeken op track and trace. Pakket was afgeleverd. Alle buren benaderd. Na een paar uur reageerde een van de buren dat bij hem een pakket bezorgd zou worden en dat dit pakket voor de voordeur lag. Naar buiten gegaan en mijn pakket lag inderdaad voor de voordeur. Woning situatie is zo, dat wij via de achterdeur binnenkomen, daarom dit niet opgemerkt.
Ik vind het schandalig dat mijn pakket voor de voordeur buiten is gelegd. Wat nu als het gestolen was??? Het betrof iets twv 800 euro!! Ik heb reeds via de site van DPD een klacht ingediend op 30 mei maar tot op heden geen enkele reactie ontvangen jammer genoeg. Dus ik probeer het op deze manier.

Gewenste Oplossing:

Officieel excuses van DPD en uitleg over wat zij hier voor de toekomst aan denken te verbeteren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 14 augustus 2017 om 14:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM