Klacht: Onwetende chauffeur

op 15 mei 2019 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik reed woensdag 15 mei 17.53 uur naar huis en terwijl ik van rechts kwam, kwam er een wit busje met het kenteken: V-496-SF harder dan de toegestane snelheid aanstormen. Deze had geen zin om mij voor te laten en toen ik noodgedwongen keihard op de rem moest, beweerde hij dat ‘IK’ auto’s voor moest laten van mijn rechts, terwijl ik een korte bocht naar rechts maakte dit houdt in dat mensen die van rechts komen geen hinder zijn en ik gewoon mijn weg kan vervolgen. Ik zei tegen de meneer in kwestie dat als hij een rijbewijs heeft, hij weet dat je in de meeste gevallen auto’s van recht voorlaat. Misschien is het handig dat jullie kijken of jullie chauffeurs daadwerkelijk een geldig rijbewijs heeft? Nadat ik weg ben gereden vond meneer het nodig om zijn busje aan de zijkant van de weg te zetten en te gebaren dat ik maar naar hem moest komen. Hij wilde zeker even ‘praten’. Lekker volwassen tegen een vrouw.

Ik wil graag weten wat jullie hiermee gaan doen en vind een excuus van de meneer in kwestie wel op zijn plek.

Ik wil een excuus en aantoonbare waarschuwing naar de chauffeur toe. Mocht hij dit soort grappen vaker uithalen, is ontslag voor de hand liggend.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 17 mei 2019 om 17:57 geantwoord

Hi Lisa, wat spijtig om dit te horen. Uiteraard is dit niet het gedrag dat wij van onze chauffeurs verwachten. Ik wil er dan ook graag een klacht voor indienen zodat de desbetreffende chauffeur erop aangesproken wordt. Hiervoor wil ik je vragen om contact met ons op te nemen via FacebookTwitter. Als je ons een privebericht stuurt met hierin de bovenstaande klacht en de plaats dat dit gebeurd is, dan helpen we je hier graag verder.

DPD klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door LizzaR