Klacht: Ongelooflijk dit bedrijf

op 18 mei 2019 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nog nooit zulke irritaties gehad door een bezorgbedrijf, en dan heb ik toch al heel wat dingen online besteld in mijn leven.

In 1 week: niet-thuis briefje in de bus, zou afgeleverd zijn bij een Pick-up Parcelshop. Ik er naar toe, werd mij verteld dat het pakket terug gestuurd is naar het distributiecentrum omdat het daar langer dan 7 dagen lag. Gebeld naar DPD, na lang wachten en een hoop verwarring bleek het pakket niet voor mij bedoeld te zijn. Nouja, kan gebeuren.

Dinsdag: niet- thuis briefje in de bus. Niks ingevuld, niet waar het pakket naartoe is, geen pakketnummer waarmee ik het online kon volgen, niks.

Woensdag: niet-thuis briefje in de bus. Stond op vermeld dat mijn pakket afgeleverd was bij een DPD Pick-up Parcelshop, kon hem vanaf 16.00 ophalen. Er stonden alleen 2 shops op vermeld en niet aangekruist bij welke van de 2 ik het op kon halen. Naar allebei de winkels gebeld, maar ze mochten daar telefonisch geen mededelingen over doen, dus bij allebei langs moeten gaan. Weer een uur later, mijn pakket lag bij geen van beide en ik moest wederom DPD bellen. Bleek de chauffeur het weer meegenomen te hebben naar het distributiecentrum. Gooi dan geen kaartje in de brievenbus dat ik het af kan halen! Mevrouw van DPD zegt dat de chauffeur de volgende dag nog een keer komt, en dat ik een neerzettoestemming kan geven zodat het bij de buren aangeleverd kan worden. Graag.

Donderdag: ik word rond 9 uur gebeld; de chauffeur, of ik op dat moment thuis ben. Nee ik werk overdag, ik ben vanaf 4 uur thuis. Of de buren thuis zijn. Dat weet ik niet, ik ken hun schema’s niet uit mijn hoofd. Dan ging de chauffeur niet langskomen vandaag, hij moest zeker weten dat ik of de buren thuis zijn. Ik moest DPD bellen om een bezorgafspraak te maken. Pfff schiet lekker op zo, maar oke, klinkt nog wel logisch. DPD gebeld, bezorgafspraak gemaakt, gezegd dat ik vrijdag niet ga werken en vanaf 12.00 uur thuis ben en blijf. Ze ging het doorgeven en afspreken met de chauffeur.

Vrijdag vanaf 12.00: NIEMAND gezien of gehoord. Geen briefje in de bus eind van de dag, niemand gebeld, en met inmiddels track en trace gezien dat mijn pakket(ten) nog vrolijk in het distributiecentrum liggen en sinds donderdagochtend daar ook niet meer weg zijn geweest. Echt ongehoord slechte communicatie bij dit bedrijf, en zeerr onkundige chauffeurs.

Ik word gebeld gemaild of geappt voor een bezorgmoment dat mij uitkomt, ik ga nergens meer achteraan bellen, dit gebeurt zo snel mogelijk, en een vergoeding voor alle nutteloze telefoongesprekken en mijn voor niks vrij genomen dag zou zeker op zijn plek zijn.

1 dag geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

22 uur geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

22 uur geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 18 mei 2019 om 11:31 geantwoord

Beste Wesley, wat spijtig om te horen dat de levering niet naar behoren verloopt. Ik kan je helaas niet helpen met de oplossing dat je zoekt. Om je verder te kunnen helpen met dit probleem, kun je contact opnemen met ons via 1 van onze eigen kanalen. We helpen je hier graag verder. Daarnaast kun je voor een compensatie contact opnemen met de verzender. Die kan je hiermee verder helpen gezien je met hun een overeenkomst hebt.

DPD klantenservice

Heeft op 18 mei 2019 om 14:11 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht Westerman88

20 uur geleden - Ik heb er genoeg energie in gestoken om mijn pakketten geleverd te krijgen, via jullie eigen kanalen lijkt het niet te gaan lukken. Over de compensatie; de verzender kan er niks aan doen dat jullie zo lopen te blunderen en afspraken niet nakomen dus aan hen een compensatie vragen lijkt me erg onredelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Westerman88