Klacht: Mijn pakketje niet bezorgd werd

NicaBerg op 13 december 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 14 december 2017
Reactie van het bedrijf:

Hi Vera, Bedankt voor de melding. Ik heb via een ander bericht al gereageerd op je klacht. Je mag er zeker vanuit gaan dat dit intern wordt besproken, en er zorg wordt gedragen voor de bezorging van je pakket. Nogmaals,...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 13 december 2017

Een klant van DPD heeft herhaaldelijk problemen ervaren met de levering van zijn pakket, dat oorspronkelijk op 11 december bezorgd zou worden. Na meerdere mislukte afleverpogingen en onduidelijke communicatie over de status van het pakket, is de klant teleurgesteld en vreest hij dat zijn pakket beschadigd is. De bereikbaarheid van de klantenservice wordt als zeer slecht ervaren.

Mijn Klacht:

Mijn pakket zou op maandag 11 december tussen 14:39-15:39 worden bezorgd, maar dat gebeurde niet. Daarna werd in jullie systeem beloofd dat deze op dinsdag zou worden bezorgd maar op welk tijdstip was onbekend, uiteindelijk is dit ook niet gebeurd. Op woensdag 13 december zou mijn pakket worden afgeleverd op een DPD pick-up parcellshop maar uiteindelijk is dit ok niet gedaan. Er is mij nu meerdere malen beloofd dat het pakket door jullie koerier zou worden geleverd maar uiteindelijk is hier niets van waar, een grote leugen en ik kan naar mijn dure pakket fluiten. Mijn pakket zal onderhand wel volledig beschadigd zijn en de inhoud zal ook niet meer in orde zijn na alle logistieke handelingen welke jullie beloofden te doen. Bellen via de helpdesk is haast onmogelijk door de slechte verstaanbaarheid van jullie medewerkers en hun defecte telefoonsystemen. En na veel geduld weet niemand mij te vertellen wat er werkelijk met mijn pakket is gebeurt, iedere keer word ik gevraagd om de wachten op bericht voor mijn verzending maar de enige berichten die ik ontvang is dat de zending niet is gelukt en mijn bestelling word afgeleverd op een ander moment. Waar slaat dit op? Het duurt 1 dag om een pakket van Frankrijk naar het distributie centrum in Nederland te sturen. Daarna hebben jullie nu al meer dan 3 dagen uitstel boven op de beloofde bezorgdag weten te plaatsen. Dit vanwege een sneeuwbui waardoor jullie koerier welke afgelopen maandag bijzonder dicht bij onze straat was en toen spontaan niet meer te vinden was op zijn track en trace. De opvolgende dagen erna krijgen wij berichten te zien via jullie tracking systeem dat het pakket zou worden geleverd. En uiteindelijk is it een grote leugen alsof de bezorger uit wraak ons pakket niet wilt afleveren en dit net zo lang zal uitstellen als hij zichzelf maar kan permitteren. Werkt DPD aan een oplossing van dit probleem of werken jullie mee aan het verwoesten en/of stelen van deze levering?
Nog nooit heb ik zo’n slechte bezorging gezien en ik zie jullie oplossing zo spoedig mogelijk tegemoet om jullie reputatie te zuiveren van deze houding tegenover jullie klanten. Mocht dit uiteindelijk niet het geval zijn dan ben ik genoodzaakt om dit op te lossen via andere procedures. Mijn pakketjenummer 04083012003039

Gewenste Oplossing:

Mijn pakketje vinden en bezorgen! Compensatie en geld terug krijgen voor leverkost

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 14 december 2017 om 13:56 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

NicaBerg

Heeft op 14 december 2017 om 14:04 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Wat een valsheid! Ben je serieus? Je zei dat tijdens de 24 uur je mijn pakketje bij de dicht bij parselshop zal bezorgen!!!! Wat een valsheid! Drie dagen is 72 uur niet 24 uur, en alleen vandag werd bezorgd nadat ik mijn klacht naar jullie directie stuurde! Wat een vreselijke service!!!! Ik heb dat pakketje niet meer nodig. Fragonard heeft een nieuwe pakketje naar me gestuurd. Nu moten jullie een compensatie naar de Fragonard betalen, want jullie hebben niet op tijd bezorgd en niet juiste informatie tijdens 4 dagen naar me zeiden. Nu, als ik het heb beloofd, kregen jullie de grootste problemen. Success met de oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM