Klacht: inhoud pakket verdwenen en DPD komt niet met een oplossing

op 04 december 2019 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

op 13 september 2019 heb ik een motoronderdeel in België gekocht. De leverancier heeft het onderdeel met DPD naar een afhaalpunt gestuurd en daar kwam de verpakking leeg aan.
De verzender heeft een klacht ingediend bij DPD en vervolgens wordt er niet of nauwelijks gereageerd. Inmiddels is DPD nu 3 maanden aan het ‘uitzoeken’ wat er gebeurd is. De status van het pakketnummer is niet meer online te zien waarmee ze waarschijnlijk het dossier willen wissen.
DPD
Ticketnummer: 00432401
Onderwerp: inhoud pakket is verdwenen
Pakketnummer: 05305503550031
Dit is een van mijn ervaringen van de laatste maanden. Zo is er ook een pakket niet hier aangeboden maar weer naar de verzender in Duitsland gestuurd. Regelmatig krijg je een sms dat ze ’s avond een pakket komen afleveren en dan blijf je er voor thuis en komt er niemand. Vervolgens staat er online ‘afleverpoging niet gelukt’. Een week (!) later is het pakket nog niet aangeboden. Tot een jaar geleden ging het super met de DPD leveringen maar op het moment is het hopeloos. Ook versturen kan ik het e.e.a. vertellen maar dat doe ik een andere keer 😉

Gewenste Oplossing:

als hetgeen ik gekocht heb geleverd wordt of de schade vergoed wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 05 december 2019 om 13:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Arnout,

Bedankt voor het melden van jouw klacht. Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat je jouw pakket niet hebt ontvangen.

Volgens ons systeem is jouw pakket sinds 18 september niet meer gescand op ons depot. In dit geval is het afwachten tot het onderzoek is afgerond. De verzender kan bij ons indien nodig een claim indienen. Voor meer informatie over het afhandelen van het onderzoek, adviseer ik je dan ook om contact op te nemen met de verzender van het pakket.

Met vriendelijke groet,
Customer Service DPD

Heeft op 05 december 2019 om 13:40 geantwoord

Beste Customer Service,
Dit is het bekende van het kastje naar de muur. De verzender krijgt ook geen reactie meer van DPD.
Sinds 7 oktober is men bij DPD in Veenendaal de inhoud van het pakket aan het controleren..
Wat is een gebruikelijke termijn om een schade uit te keren bij verlies?
Met vriendelijke groet,
Arnout

Alle klachten die gemeld zijn door MrDax