Klacht: Geen beloofde bevestigingsmail, géén service

user-98256 op 06 maart 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 14 maart 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo, Ik zie dat bij levering (10 Feb) aan de parcelshop er een mail is verzonden en op 14 Februari. 21 februari is dit pakket opgehaald bij de parcelshop door onze chauffeur. In deze tijd is dit pakket niet opgehaald...

Klanttevredenheid: 3.0/10 ★★☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 6 maart 2018

Een klant heeft een klacht ingediend over DPD vanwege het ontbreken van bevestigingsmails bij de verzending en afhaling van een pakket. Na een week zonder informatie werd het pakket automatisch teruggestuurd naar het depot, en de klant ervoer slechte communicatie en inconsistentie in de afhandeling van de klacht. Verzoeken om een kortingscode werden afgewezen omdat DPD zich niet verantwoordelijk voelde.

Mijn Klacht:

Op 10 febr.2018 werd mijn verzonden pakket afgeleverd bij het juiste DPDpunt in Zwolle. Helaas stuurt DPD niet de gevraagde bevestigingsmail bij aanmaak van verzendbewijs, ook niet een bevestigingsmail voor afhalen. Dus de ontvanger gaat maar eens informeren bij het dpd-punt in Zwolle, wat blijkt; na een week wordt het automatisch weer teruggestuurd naar het depot. Daar ligt het dan 5 dgn en ondanks mijn pogingen en slechte communicatie/onderzoek krijg ik retour. Ook op mijn verzoek om een kortingscode wordt geweigerd, ‘omdat ze zich niet verantwoordelijk voelen’. Ook wordt correspondentie telkens door andere medewerkers behandeld.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden als ze ook echt de verzendkosten vergoeden.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo, Vervelend dat uw problem niet snel word behandeld ik wil u graag helpen, om dat te doen heb ik een 14-cijferig pakketnummer nodig. Graag ontvang ik die en hierna zal ik u graag verder helpen. Met vriendelijke Groeten, Martijn

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - 05228050934553 is het pakketnummer.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 14 maart 2018 om 14:37 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM