Klacht: er zou niemand thuis zijn

user-1342230 op 01 april 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
🔄 In behandeling
Bedrijf DPD
Status In behandeling
Datum 1 april 2017

Een klant van DPD is boos omdat er een sms was ontvangen over de levering van een pakket, maar de bezorger niet is verschenen. Ondanks dat de klant thuis was en geen bericht heeft ontvangen, staat er in de trackinginformatie dat het pakket op het depot is omdat de ontvanger niet thuis was. De klant is gefrustreerd, vooral omdat het pakket op een specifieke dag was besteld voor levering.

Mijn Klacht:

Ik kreeg een sms dat mijn pakket, vandaag, geleverd zou worden tussen 11:43 en 12:43uur en dus zit ik, vanaf 11:15uur, met nog iemand te wachten op de bezorger.

om 12:45uur+ is er nog geen bezorger geweest en dus track ik het pakket via internet.

Wat schept mijn verbazing? Er staat dat het pakket op het depot is!
De ontvanger was niet thuis en er is een bericht achter gelaten!?

Werkelijk! Ik was wel thuis en ik heb GEEN bericht ontvangen!!!

Ik ben heel erg boos, want dit is een duur pakket, wat ik ook nog eens uit veiligheidsoverwegingen heb moeten kopen.

het meest woedend maakt het mij, dat ik het expres zo besteld heb, dat het op zaterdag geleverd zou worden, omdat ik de rest van de week werk. En dat er dus een chauffeur is die te beroerd is om uit de auto te komen en domweg liegt! en het geen ene moer interesseert wat hij/zij iemand anders daarmee aan doet.

En als je dan probeert contact te leggen, moet je er ook nog eens voor betalen en krijg je een bandje te horen dat ze pas weer maandag te bereiken zijn. Ondertussen voor het half afluisteren van dat bandje wel moeten betalen!

Voor mij was dit dus eenmalig DPD en nooit meer!

Gewenste Oplossing:

geen idee

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 18 april 2017 om 15:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM