Klacht: Depot niet in de buurt

morrislana op 06 november 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 9 november 2017
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen Lan, Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend jammer om te lezen, dat je onze service niet als prettig hebt ervaren, onze excuses hiervoor. Wij doen inderdaad maar 1 leverpoging aan de deur, mocht je niet aanwezig zijn, dan zal...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 6 november 2017

Een klant van DPD heeft geklaagd over de bezorging van een pakketje dat tijdens zijn werkuren is afgeleverd. De koerier liet een briefje achter met de mededeling dat het pakketje naar een depot is gebracht dat ver van zijn woonadres ligt. Dit is de tweede keer dat de klant deze ervaring heeft, waarbij geen tweede bezorgpoging of optie voor levering bij buren is aangeboden, wat leidt tot frustratie over de geboden service.

Mijn Klacht:

Mijn pakketje is vandaag bezorgd toen ik aan het werk was. Een briefje van de DPD koerier is achtergelaten in mijn brievenbus, gaf aan dat het afgegeven is bij een depot-adres wat totaal niet in de buurt ligt van waar ik woon. Dit is al de 2e keer dat ik zoiets ervaar met DPD. Er wordt niet eens een 2e poging gedaan om het pakketje nogmaals te bezorgen of dat het bij de buren wordt afgeleverd. Ik heb in elk geval geen melding ontvangen dat ik eventueel kon kiezen om het af te leveren bij mijn buren. Ik heb deze week geen eens tijd om ‘even’ mijn pakketje op te halen, want tegen de tijd dat ik klaar ben met werken, is die zaak allang dicht. Ik laat het niet voor niets thuis bezorgen. Anders was ik wel naar de fysieke winkel gegaan. Waardeloos dit.
Lekker tof hoor DPD. Sublieme service. Aan mij nu om het zelf verder uit te zoeken. Ik hoop dat jullie met minder mobiele ontvangers/klanten hier vriendelijker mee omgaan.

Gewenste Oplossing:

Mogelijkheid voor 2e bezorging inschakelen en ontvanger duidelijker informeren over de optie/toestemming om het af te laten leveren bij de buren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 09 november 2017 om 09:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM