Klacht: Beschadigd voorwerp tijdens transport

Danny1979 op 01 mei 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 2 mei 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo Danny, Je bent goed geinformeerd je zal via de mail een claim moeten opstarten om te zorgen dat je je kosten vergoed krijgt. De afdeling die dit afhandeld en ook alle ins en outs weten van hoe dit gaat...

Klanttevredenheid: 3.0/10 ★★☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 1 mei 2018

Een klant van DPD heeft een item verkocht en verzonden naar België, maar het werd zwaar beschadigd teruggestuurd. Na meerdere telefoontjes naar de klantenservice, waarbij hij telkens werd doorverbonden, kreeg hij uiteindelijk te horen dat hij een claim moest indienen om mogelijk zijn geld terug te krijgen. De klant ervaart de service als teleurstellend en vindt het onacceptabel dat er geen directe communicatie of oplossing werd geboden voor het beschadigde voorwerp.

Mijn Klacht:

Ik heb op internet een item verkocht en verzonden naar belgie, heb dit in folie gewikkeld en daarna nog met superdik karton strak verpakt en ingetaped. Halverwegen transport is het terug gestuurd en kwam zwaar beschadigd bij mij terug, cutomorservice gebeld om wat er mee is gebeurd. Heb een nr van een depot gekregen. Heb dit 5 keer gebeld, en werd telkens doorgelust naar weer de costumors service a 50 ct per gesprek.

Later werd ik maar afgescheept met een email nr. Waar ik maar een claim moest indienen.

En dat ik dan mischien me geld van het item terug kon krijgen, vind dit echt een slecht service. Als het depot zo zwaar beschadigd raakt, kan een telefoontje er dan niet of om het netjes af te handelen.

Nu word het terug gestuurd en zoek het maar uit met je kapotte voorwerp.
Transportkosten betaald, meerdere keren gebeld naar dpd a 50 ct per gesprek. En een stukkend item die ik voor 90 euro heb verkocht aan iemand, die nu natuurlijk niet meer betaalt.

Hoop dat dpd hier ze verantwoordelijkheid neemt en dit netjes afhandeld.

Mvg Danny Hoogmoed

Gewenste Oplossing:

Vergoeding item en transportkosten

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 02 mei 2018 om 16:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Reactie van de melder van de klacht

7 jaren geleden - Heb alles opgestuurd 2 weken geleden, geen reactie niks.

Danny1979

Heeft op 14 mei 2018 om 20:25 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Heb 2 weken geleden alles opgestuurd, heb helemaal niks meer vernomen.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM