Klacht: Als ik op DPD had gewacht, had ik mijn pakketje (nog steeds) niet gehad

ikay op 12 juni 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Volgens de DPD site zou mijn pakketje op 7/6 tussen 15:34u en 16:34u geleverd worden. Ik ben de hele dag thuis geweest, maar geen bezorger, en dus ook geen pakket, gezien. Bij controle van de website zie ik staan dat de levering om 15:57u mislukt is. Best knap, want ik was er dus, er lag geen briefje in de brievenbus, en we hebben een deurbel die een foto maakt wanneer er gebeld wordt, maar er is die dag niet aangebeld. Ik heb DPD dezelfde dag een mail gestuurd om te vragen wat er gebeurd is. Hierop kreeg ik een automatische reactie waarin stond dat ze binnen 24 uur contact op zouden nemen.

De volgende dag stond er op de site dat mijn pakketje bij een parcel shop geleverd was, en dat ze me niet konden bereiken omdat ze geen telefoonnummer van me hadden. Dat klopt, maar ze hadden wel een emailadres. Ik heb naar DPD gebeld om erachter te komen hoe ik nu aan mijn pakketje kwam (want ik had dus geen briefje van een gemiste levering). Ik heb meer dan 25 minuten in de wacht gestaan, en geen vertegenwoordiger gesproken. Ondertussen had ik met enige moeite achterhaald in welke winkel het pakketje dan lag, en heb ik op een andere lijn daarheen gebeld. De vriendelijke winkelmedewerker zei dat een legitimatiebewijs en het pakketnummer genoeg waren, dus ik heb de telefoon die nog steeds het (van tijd tot tijd wegvallende) wachtmuziekje van DPD liet horen maar opgehangen en ben het pakketje gaan halen. Deze avond ontving ik een mailtje waarin hetvolgende stond: \”Many thanks for your email. I\’m sorry you have had issues with your parcel. I have passed your case over to our imports team to investigate for you.\”
Hier heb ik nog geen vervolg op mogen ontvangen, terwijl DPD volgens hun eigen mail ook in het weekend aanwezig is en vragen beantwoord.

Korte samenvatting: met enig googlen en wat internetvaardigheden heb ik mijn pakketje kunnen krijgen, maar DPD heeft daar weinig aan bijgedragen. Daarnaast is de communicatie zeer slecht.

Ik zie bij een aantal klachten hier een reactie staan met \’wat vervelend dat het mis is gegaan\’. Mocht DPD ook op mijn klacht willen reageren: dat heb ik dus al gehoord. Liever dan een excuus wil ik weten waarom de bezorger nooit aan mijn deur is geweest, en waarom ik geen antwoord op mijn rechtstreekse vraag heb gehad. Maar de voornaamste reden dat ik deze klacht schrijf is om mijn gebruikservaring met anderen te delen.

Gewenste Oplossing:

De parcel-shop waar mijn pakketje uiteindelijk lag, was om de hoek. Er zijn gelukkig wel veel parcel-shops.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door