Klacht: Afhaalbericht van DPD.NL

Peterbinnendijk op 04 mei 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 9 mei 2017
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag Peter, Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat wij onze terugbel afspraak niet zijn nagekomen, dit is uiteraard niet de normale gang van zaken. Doorgaans kunt u er van uit gaan, dat wanneer u een afspraak...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 4 mei 2017

Een klant van DPD ontving een afhaalbericht, maar ontdekte bij het afhaalpunt dat het pakketje niet aanwezig was. Na contact met de klantenservice, die aangaf dat het pakketje in het distributiecentrum lag, voelde de klant zich niet serieus genomen en ontving geen terugkoppeling, ondanks beloftes van de klantenservice. De verzender meldde dat het pakketje twee keer aangeboden moest worden voordat het naar het afhaalpunt zou gaan, terwijl het pakketje al meer dan een week onderweg was.

Mijn Klacht:

Afhaalbericht in de bus. Dag later naar afhaalpunt en pakketje niet aanwezig. Via 010-2669100 heel lang verhaal (bandje)krijg je een ander tel nr. 0900-3734663. Klantenservice gaf mij aan dat pakketje in het distridutiecentrum van DPD ligt. Ondanks mijn afhaalbericht met pakketnummer wordt ik voor “leugenaar” gehouden. Het kon allemaal niet. Als service zou ze het uitzoeken en mij terug bellen. Ruim 24 uur later nog steeds geen bericht. Verzender van het pakketje gaf aan dat het pakkketje 2x moet worden aangeboden en dan pas naar afhaalpunt. Pakketje is nu ruim een week onderweg.
Wat een bedrijf is DPD.

Gewenste Oplossing:

Een excuus van DPD en dat het pakketje morgen afgeleverd wordt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 09 mei 2017 om 12:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Peterbinnendijk

Heeft op 10 mei 2017 om 08:28 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

DPD maak er een zooitje van. Het is onmogelijk dat het pakketje bij WIZZ tel ligt. Na telefonische gesprekken (5-5-2017) met Nina is het pakketje gevonden in containers met pakketten bij het Depot in Berkel. Er zou een externe koerier mijn kan op komen om deze te bezorgen want DPD zou dit niet zo snel kunnen leveren. Einde van de dag stond een DPD medewerker voor de deur.
Dus nu zou het pakketje weer bij WIZZ tel moeten liggen.
Deze ellende heeft mij en de verzender van mijn pakketje veel tijd en energie in deze zaak gestopt. Verzender heeft ook een 2e pakketje opgestuurd zodat ik op tijd de inhoud kon monteren.
Voortaan zal ik bij het bestellen van spullen navragen via welke bezorgdienst het verstuurd wordt.
U mag raden wanneer ik het niet bestel. (open deur denk ik)

Reactie van de melder van de klacht

9 jaren geleden - klacht is voor mij gesloten

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM