Klacht: Douwe Egberts negeert gemaakte afspraken en factureert onterecht bijna 2000 euro

op 18 mei 2016 over Douwe Egberts in de categorie Koffie

Wij zijn een kleine franchise organisatie in sportclubs.

Medio maart/april 2014 kwam er een vertegenwoordiger van Douwe Egberts langs. Ze hadden een nieuwe actie bij DE. Een koffiezet automaat voor kleine gebruikers in de MKB. Gratis bij afname van € 500,00 per jaar aan koffie en Thee.

3 van onze vestigingen wilden daar aan mee doen. 1 van deze apparaten werd aan een vestiging in Schiedam geleverd en daar geïnstalleerd. Ook de ruim 500 euro aan koffie, thee, suiker, creamer en roerstaafjes werden erbij geleverd.

In september 2014, 4 maanden na de opening bleek de ondernemer in Schiedam niet in staat een eigen sportclub te runnen en heeft ze de onderneming in Schiedam moeten staken.

Het leden aantal groeide niet naar behoren en er ontstond een liquiditeit probleem. Wij hebben op de dag van sluiting daar een aantal spullen weggehaald, waaronder het koffieapparaat van DE.
Een dag later hebben we DE daarvan op de hoogte gesteld. Dit hebben we telefonisch gedaan. We hebben hen voorgesteld om het contract naar een eventuele volgende onderneemster door te schuiven en het contract dan op naam van de nieuwe onderneemster te zetten. Dit was een goed plan volgens DE en als het zover was moest ik maar bellen om het administratieve deel te regelen. (Overschrijven nieuwe ondernemer) Het apparaat heeft al die tijd bij ons in de opslag gestaan en er is geen aandacht meer aan besteed.

Tot onze stomme verbazing krijgen we in december 2015 ( Ruim een jaar later) een mail van een deurwaarders kantoor of we even bijna 2000 euro wil betalen aan DE voor het apparaat. We zijn direct gaan bellen en mailen naar Dhr Bakker en naar DE. ( Deze hebben overal notities van gemaakt)

We hebben aangegeven dat ze het apparaat gewoon konden komen halen en dat het apparaat hier gewoon in een kast stond. Om dit door te kunnen geven hebben we 7 x moeten bellen. Toen we eindelijk iemand konden spreken die iets van deze zaak afwist hebben we uitgebreid uitgelegd hoe het in elkaar zat en ze vonden dat we goed gehandeld hadden.
Ze waren blij dat wij op het laatste moment nog konden voorkomen dat het apparaat door schuldeisers uit Schiedam meegenomen zou worden en hebben het veilig gesteld.

Dhr Bakker van TKB heeft uiteindelijk gezorgd dat hij opgehaald werd op onze hoofdvestiging. (begin 2016)

In het begin heeft Dhr Bakker ons gecomplimenteerd over het handelen voor wat betreft het meenemen van het apparaat en de moeite die we hadden genomen om de rechtmatige eigenaar (DE) op de hoogte te stellen. Hij stelde zelfs dat het niet terecht was wat er nu gebeurde met de factuur van bijna 2000 euro terwijl we ze uitgebreid geïnformeerd hadden, afspraken gemaakt hadden en uiteraard omdat het apparaat allang niet meer in ons bezit was maar terug was bij DE.

De laatste keer dat we de heer Bakker spraken was hij echter veranderd in een heel vervelende boosaardige man die vind dat wij fout zijn en voet bij stuk houdt dat we moeten betalen. Hier waren wij natuurlijk enorm verbaasd over want het contact met de heer Bakker was eerder altijd erg goed.

Wij begrijpen niet waarom wij een bedrag van bijna 2000 euro moeten betalen voor iets wat niet onze schuld is en voor een apparaat dat wij niet eens meer in ons bezit hebben. Er worden enorm veel fouten gemaakt bij DE. Ze beloven heel veel maar doen uiteindelijk niets. Ze bellen niet terug, ze komen hun afspraken niet na en als je ze belt is er altijd een collega mee bezig die net niet op z’n plek zit.

Erg jammer!

Als de onterechte factuur is komen te vervallen en Douwe Egberts dus de afspraken die we met ze gemaakt hebben erkent.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Douwe Egberts nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door fitengezond