Klacht: Doorrijden

op 21 juni 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De klacht
Beste arriva,

Wanneer je als student op maandag 21-06-2021 om 13.40 uur in Hillegom staat te wachten op lijnbus 50 verwacht je dat deze ook stopt.
Echter de bus reed gewoon door, zonder langzamer te rijden of stoppen. Wat ik uitermate asociaal vind. En schandalig. De bus zat niet vol. De bus had ook 7 minuten vertraging. Dat kan echter geen reden van doorrijden zijn.
En ja, ik ben bekend met het opsteken van je ov-kaart bij bushaltes waar meerdere bussen langskomen als je meewilt met de bus. Echter komt bij de desbetreffende bushalte alleen de lijn 50 langs…dus de kaart opsteken lijkt mij overbodig.
Erg jammer als je als student op een vervoersdienst bent aangewezen waarop je niet kunt vertrouwen en toch maar op het laatste moment je eigen vervoer moet gaan regelen.

De buschauffeur hierop aanspreken en vragen waarom deze niet stopte?

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 21 juni 2021 om 21:06 geantwoord

Beste Jasper,

Wat jammer te lezen dat de bus je voorbij is gereden zonder te stoppen en je hierdoor de bus hebt gemist.

Je geeft zelf ook al aan dat een hand opsteken of een ov-kaart opsteken in dit geval overbodig is bij een halte waar alleen deze bus komt. Dit is echter niet correct. Een hand opsteken voor een naderende bus is bij iedere halte gewenst, of er nu wel of niet meerdere bussen stoppen.

Juist met het slechte weer ervaren chauffeurs dat er mensen schuilen voor de regen in bushaltes. De bussen stoppen hierdoor meerdere malen voor niets en lopen ook zo onnodig vertraging op.

Helaas is het ons niet duidelijk om welke richting het gaat of waar in Hillegom je stond te wachten. We zullen daarom een algemeen bericht sturen naar de vestiging waarin we vragen aan chauffeurs om hier op te zijn.

Wel blijft het advies, om ook bij een halte waar maar 1 bus komt, de hand op te steken.

Zoë
Medewerker Klantenservice

Heeft op 22 juni 2021 om 09:38 geantwoord

Goede morgen Zoe,
Dank je wel voor je reactie.
De bus kwam van Haarlem en ging naar Leiden. Nu is het makkelijker te vinden wie de bus die dag heeft bestuurd en kan je die cahauffeur persoonlijk aanspreken.
Het heeft die dag niet geregen en we stonden buiten het hokje.
Ik ben helaas niet tevreden met de algemene benadering van de situatie. De chauffeur die die dag niet stopte kan zich op dit manier verder schuilen tussen andere chauffeurs die hun werk netjes verrichten.
met vriendelijke groet,
Jasper de Groot

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Jasper, Dan zal ik ervoor zorgen dat de algemene melding omgezet wordt naar een persoonlijke melding. Ik snap dat je hiervan baalt, hopelijk heb je de volgende keer een betere ervaring met Arriva. Excuses hiervoor! Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X Met vriendelijke groet, Annie Medewerker klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door lijn 50