Klacht: Door nalatigheid Feenstra 1000 euro gas kosten

op 07 oktober 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na jarenlang een gezamenlijke ketel te hebben gehad die hoge kosten met zich mee bracht hebben we vorig jaar november 2016 een HR ketel met compleet nieuwe radiatoren en buizen gehad.
Vanaf november 2016 heb ik 4 maal Feenstra moeten bellen omdat de grootste radiator in de woning niet warm werd. Na dat ze kwamen moest ik maar elke keer ontluchten. Dan sloeg de verwarming 5 min aan en dan waren we weer terug bij af. Oplossing van Feenstra was blijven ontluchten. Na dit 100 keer te hebben gedaan met minimaal resultaat hebben we het opgegeven. Dus de temperatuur moet dmv een kleine radiator gehaald worden.
De afrekening van van Essent viel vorige week op de mat met een bijbetaling van 1000 euro. Ik betaal 150 Pm aan de energieleverancier. Contact gehad met Essent gaven ze aan dat in de periode vanaf het plaatsen van de nieuwe ketel ik met mijn gas meer dan verdubbelt ben! Wij hadden de voorafgaande jaren gemiddeld een verbruik van 1300 kuub en die zit nu gewoon over de 3000 kuub en dan met een energie zuinige ketel.
Vol overtuiging dat er echt iets mis moet zijn omdat, ons stookgedrag niet verrandert is contact opgenomen met Feenstra. Nav hebben ze twee dagen later een monteur gestuurd die het allemaal is komen doormeten. Zijn conclusie niks aan de hand mevrouw alles klopt! Na het uitleggen van het radiator verhaal dat hij ook in zijn systeem heeft na kunnen lezen vond hij het wel duidelijk. Het ligt aan de radiator als je moet stoken met een klein radiator ja dan blijft dat ding loeien.
De radiator heeft hij aan de praat gekregen maar probleem is dat wanneer het buiten koud is en de cv zijn best moet doen de radiator koud blijft. Dit kan ik nu niet bewijzen omdat het nog geen stookweer is. En het na kunnen lezen van de meldingen was niet genoeg voor Feenstra. U zult toch moeten betalen was de mededeling u had maar moeten blijven ontluchten en bellen tot het werd opgelost! Dit gaven ze ook als oplossing bij de klantenservice!
De grap is dat er nog steeds geen oplossing is voor dit bizar hoge verbruik voor een gelijkvloerse 3 kamer appartement die volledig is geïsoleerd ook door woningen om me heen en bovenburen.
Bij Essent vinden ze dit ook een veeel te hoog verbruik bijna onmogelijk behalve bij Feenstra want die zeggen geen oplossing te hebben en niks fouts te hebben gedaan.
Net zoals er vorig jaar geen goede oplossing was hebben ze me weer afgescheept zonder oplossing en ik moet nu met twee kinderen weer de winter in.
Ik durf gewoon niet meer te stoken.
Met onZe oude dure ketel heb ik nooit te nimmer meer dan 1300 kuub gestookt jaren achter elkaar en nooit bij hoeven te betalen !

Gewenste Oplossing:

Erkennen nalatigheid. Excuses maken en afrekening opzich nemen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 12 oktober 2017 om 12:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Didi,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U heeft uw bericht via meerdere kanalen aan ons kenbaar gemaakt. Via onze interne klachtenafdeling zullen wij uw klacht nader bestuderen en verder in behandeling nemen.

U ontvangt van de afdeling Klachten een bevestigingsmail met daarin een referentienummer. Wij zullen overgaan tot het sluiten van uw klacht via de forum.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Heeft op 12 oktober 2017 om 13:13 geantwoord

Nog niks opgelost..... zij zijn nu in afwachting van onze Nota’s van Essent. Inprincipe is hiermee nog niks opgelost lijkt mij dan nog in behandeling, niet waar?

Reactie van de melder van de klacht mimitifi

2 maanden geleden - Vanochtend is er weer een monteur langs geweest nadat mijn verwarming er 4,5 uur over heeft gedaan om lauw te worden! Monteur gaf aan de de instellingen van de ketel niet juist stonden ingesteld waardoor de grootste radiator niet op temperatuur kon raken. Dit betekent dan ook dat de ketel net zo lang gas blijft verbranden! Instellingen zijn gewijzigd door desbetreffende monteur en na 10 min de radiator knijter heet werd...... klantenservice gebeld mevrouw aan de lijn hele discussie uiteindelijk nadat ik he. Aangegeven dit probleem op social media te hebben verspreid heeft ze me meteen door verbonden naar klachten afdel. Die willen mijn nota van de afgelopen drie jaar van Essent ontvangen. Hiermee willen ze deze klacht als opgelost opgeven. Maar er is nog niets opgelost op het moment ik stuurs vandaag de nota’s op en dan ben ik eens benieuwd wat ze concluderen. Tevens heeft de monteur die geweest de nota van afgelopen drie jaar al doorgenomen. Tot slot heb ik het verhaal van afgelopen monteur gefilmd ter bewij, want bij de klantenservice gaf ze aan dat er niks met de instellingen zou zijn gedaan alleen het inregelen van de radiator. Dit is niet waar heb het allemaal op beeld !!

Alle klachten die gemeld zijn door mimitifi