Klacht: Door fout van Tele2 onterecht gefactureerd

op 02 mei 2016 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Op 3 november 2015 heb ik mijn mobiele abonnement opgezegd met ingang van 3 december 2015 (met in achtneming van de opzegtermijn van 1 maand). Door een fout van de medewerker van Tele2 werd mijn mobiele nummer per direct afgesloten nadat ik ophing (op 3 november 2015). Om mij tegemoet te komen zou Tele2 voor mij een nieuwe simkaart aanvragen (geheel kosteloos en voor de duur van 1 maand, ik zou zelf niets hoeven op te zeggen, dit staat ook in de bevestigingmail die ik ontving). Echter Tele2 had niet 1 maar 2 nummers voor mij aangevraagd. Dit tweede nummer heb ik zelf geannuleerd de dag erna. Na enkele weken kwam ik erachter dat Tele2 ook nog een 3e nummer voor mij had aangevraagd. Ik heb echter nooit hiervan een bevestigingsmail ontvangen danwel een simkaart. Ik ben hier achter gekomen doordat ik facturen ontving voor dit nummer en zelfs een incassobureau achter mij aan kreeg (ik heb alle facturen betaald om verdere problemen te voorkomen). Inmiddels ben ik sinds oktober 2015 bezig om klachten in te dienen en vergoedingen aan te vragen. Doordat ik ben gemigreerd naar het buitenland brengt dit de nodige kosten met zich mee voor mij doordat ik steeds vanuit het buitenland moet bellen. Dt 3e nummer heb ik in februari 2016 zelf moeten opzeggen, na heel veel telefoontjes van mijn kant. Het nummer zou eerst namelijk niet bekend zijn bij Tele2 en derhalve was het volgens Tele2 ook niet mogelijk om te factureren. Hetgeen dus wel degelijk gebeurde. Na heel veel bellen en zoeken later, was dit nummer opeens wel bekend in het systeem en werd mij medegedeeld dat ik dit zelf had moeten opzeggen. Hetgeen opmerkelijk is, aangezien ik en blijkbaar Tele2 geen weet had van dit 3e nummer. De klantenservice kan mij niet helpen en meldt mij steeds dat er veel onduidelijkheid in het systeem is en dat ik een klachtenformulier/vergoedingsformulier moet invullen, waar vervolgens nooit meer op wordt gereageerd. Mijn geboortedatum was een aantal keer spontaan veranderd in het systeem van Tele2 en tevens beweerde de klantenservice dat ik niet bekend was in het systeem, om dit de volgende dag vervolgens wel weer te zijn.

Fatsoenlijke behandeling van mijn klacht/vergoeding:

Tele2 heeft mij ten onrechte direct afgesloten op 3-11-2015,had opgezegd met ingang van 3-12-2015 wegens emigratie. Zou een nieuw nummer worden aangemaakt op kosten van Tele2 en jullie zouden dit automatisch opzeggen. Per abuis 3 nummers aangemaakt door Tele2. Waarvan er 2 door mij zijn terug gedraaid. Van het 3e nummer had ik überhaupt geen weet (geen mail of simkaart ontvangen) Wel facturen en incassobureau achter mij aan. Dit nummer was ook nooit opgezegd door jullie ik heb dit zelf opgezegd op 22-02-2016. Ik wil een vergoeding voor de gemaakte kosten. Factuurnummers:NL1506469200 (€25), NL1600298072(€25), NL1601158213(€33,26), NL1602042245(€12,19). Totaal bedrag: €96,19.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jasmijn123