Klacht: door bureaucratische houding Auto Europe moesten we de auto’s 2 keer betalen

op 12 juni 2016 over Auto europe in de categorie Verhuur

28 december huur ik en betaal 2 auto’s via Auto Europe bij Goldcar voor de vakantie in mei op Ibiza. 28 mei aangekomen op Ibiza blijkt dat we de rijbewijzen van de hoofdbestuurders thuis hebben laten liggen. Volgens Golcard geen probleem als we de vouchers omboeken naar een andere bestuurder die zijn rijbewijs wel bij heeft. Het omboeken moet via Auto Europe. Toen we eenmaal de medewerker van Auto Europe aan de lijn hadden en het probleem uitgelegd hadden kregen we als antwoord dat het contract 15 minuten daarvoor was ingegaan en dat het nu niet meer gewijzigd kan worden. Wel was het mogelijk om dezelfde auto’s (die dus al betaald waren en voor ons gereed stonden) opnieuw te huren voor een tarief dat 3 keer zo hoog was (2 x 480 euro per auto) .Een refund van de eerst betaalde huur (320 euro voor 2 auto’s) was ook niet mogelijk. De baliemedewerker van Goldcar was verbaasd omdat zij de kosten niet doorbelasten omdat wij nu rechtstreeks bij Goldcar hebben gehuurd ( dezelfde auto’s opnieuw voor nu 800 euro).
Het is inderdaad stom dat we de rijbewijzen vergeten hadden maar de bureaucratische houding van Auto Europe lijkt mi ook nergens op. Zij gaan er blijkbaar vanuit dat het contract ingaat op het moment dat je aangegeven hebt dat je de auto komt ophalen en niet op het moment dat je ter plekke alles overlegd hebt en het contract ondertekend.

Wanneer de 800 euro extra kosten vermindert met de wijzigingskosten ( max 50 euro) worden betaald

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Auto europe

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Auto europe nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Har50