Klacht: Discriminatie

op 29 november 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zojuist had ik de trein vanuit Geldermalsen naar Leerdam van 13:10. Hierin zat een wat oudere man van buitenlandse afkomst die lastig Nederlands sprak en met veel bagage liep. Deze man had netjes een kaartje gekocht maar bij het controleren bleek dat hij niet ingechecked had. De conducteur vroeg naar legitimatie maar dit kon deze man niet aantonen. Hierop begon de conducteur wat harder te praten en deed onbeschoft tegen over de man. Ik geloof oprecht dat deze man verder weinig met het ov heeft gereisd en het dus niet begreep dat hij moest inchecken.
Bij Beesd aangekomen moest deze man ineens de trein verlaten en maakte het niet uit of deze man zich niet kon legitimeren. De deuren waren al op slot en de man kon de trein dus niet meer uit.
Bij leerdam aangekomen hielden ze de achterste twee deuren op slot zodat de man niet weg kon, de rest van de passagiers moest voor in uitstappen. Uiteindelijk wist de man de trein uit te komen omdat hij in leerdam moest zijn.
De conducteur pakte deze man hard vast en sleurde hem richting de trein. Hij bleef niet netjes. Wat hij precies zei tegen deze man kon ik niet verstaan, ik stond namelijk al in het fietsenhok. Toch kon ik zien dat de conducteur deze man echt op een onaardige manier de trein in probeerde te trekken.

Ik ben van mening dat het hier om discriminatie gaat. Vrijwel alle mensen worden gematst bij Arriva wanneer het gaat om vergeten in te checken of dergelijke. Maar deze man werd harder aangepakt.

Ik vind dat deze conducteur (groot, lang, stevig, baardje) hier op moet worden aangesproken.

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 29 november 2016 om 14:12 geantwoord

Hallo Kaya,

Bedankt voor je bericht. Het is voor mij lastig oordelen wat er zich precies heeft afgespeeld. Daarom stuur ik je klacht door naar de stewardcoördinator in de regio zodat dit verder wordt onderzocht en met de betreffende steward kan worden besproken.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door kayajong