Klacht: Dieronvriendelijk

op 01 mei 2016 over Van der Valk in de categorie Reizen Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen weekend logeerden wij in uw hotel te Venlo.

Prijs-kwaliteit was het arrangement prima in orde, maar wij wensen ons ongenoegen te uiten over uw hotelpolicy aangaande huisdieren.

Wij waren vergezeld van een chihuaha, wat bij reservatie uiteraard gemeld werd.

Tijdens het diner op zaterdag hebben wij met de familie in het restaurant gezeten met ons hondje onder de tafel in een afgesloten ‘sleepypod’. Blijkbaar hadden wij geluk dat uw restaurant/hotel manger hem toen niet heeft opgemerkt.

Echter bij ons eerste ontbijt werden wij erop gewezen dat hij niet in het restaurant mocht. Mijn echtgenoot en mezelf konden het ontbijt gebruiken in de bar, uiteraard zonder de rest van de familie. Op onze vraag of men een alternatief kon voorstellen om s’avonds allen tesamen te eten, werd niet gereageerd. De enige mogelijkheid was om de hond in de kamer te laten. Op onze reactie dat wij dit niet wensten te doen, werd ons gezegd dat men in het verleden nooit problemen hieromtrent had ervaren. Men wordt verondersteld om te gaan wandelen met de hond en hem daarna op te sluiten in de kamer, echt diervriendelijk kunnen wij en wellicht veel hondenbaasjes dit niet noemen. Gezien er geen compromis mogelijk was hebben wij ons hondje daarna alleen achter gelaten op de kamer. Voor het dessert heb ik de tafel verlaten en heb met ons hondje plaats genomen in de bar. Echter ook daar werd ik er door de manager “ Marc De Jong” van het restaurant opnieuw op gewezen dat ik blijkbaar ‘halsstarrig’ de hotelregels overtrad, want ook daar mocht ik niet plaats nemen, maar na een heftige discussie zou hij dit deze keer door de vingers zien.

Wij gaan steeds op vankantie/weekend met ons hondje en hebben al in veel hotels met hem gelogeerd. Gezien wij logeren in een hotel waar honden toegelaten zijn, verwachten wij ook effectief ‘welkom’ te zijn. Wij betalen extra om ons hondje te kunnen meebrengen, maar u als hotelier doet geen enkele inspanning om ons verblijf met hem aangenaam te maken, in tegendeel wij hadden het gevoel geviseerd en achtervolgd te worden. De manager van het restaurant/hotel meldde tevens dat hij zelf een hotel waar honden niet toegelaten werden verkoos.

Ofwel laat u helemaal geen honden toe in uw hotel, ofwel doet u de nodige inspanning om gasten met een hond ook een aangenaam verblijf te verzekeren.

Voor ‘hondvriendelijke’ hotels kunnen wij u doorverwijzen naar oa : Noordzee Hotel Cadzand, De Wielingen Cadzand, Hotel Albert Plage Knokke, Hotel Vianen Van Der Valk….

Al deze hotels hebben restaurants waar je zonder problemen (zelfs met een glimlach…) kan ontbijten, lunchen en dineren in het gezelschap van je hond, waarom kan het Van Der Valk hotel dan geen ‘oplossing’ vinden voor blijkbaar maar 1 ‘honden kamer’ ?

Wij vinden het dan ook erg jammer dat uw restaurant/hotel manager ( Marc de Jong ) niet ‘out of the box’ kan denken en een alternatief kon bieden om samen met onze familie op een aangename manier te genieten van uw trouwens prima arrangement.

Gewenste Oplossing:

Ofwel laat u helemaal geen honden toe in uw hotel, ofwel doet u de nodige inspanning om gasten met een hond ook een aangenaam verblijf te verzekeren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Van der Valk

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Van der Valk nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door De Clerck