Klacht: Dierenwelzijn

op 21 augustus 2017 over Tuincentrum Overvecht in de categorie Tuincentra

Vanmiddag ging ik naar het tuincentrum (overvecht) in de Zuidoostbeemster. Ik wilde snel een paar pakken selective konijnenvoer halen voor mijn konijnen. Eenmaal op de dierenafdeling aangekomen viel mijn oog op een groot zwart konijn. Na één blik te hebben geworpen in het hok viel mij al één ding op , het konijn lag met 4 gestrekten poten in zijn hok. Dit kwam niet omdat het konijn zo wilde liggen , Nee dit kwam omdat de ondergrond van het hok zo glad was (plastic) dat hij/zij gewoon in deze positie gleed. Het hooi en stro lag alleen maar aan de rand van ‘het hok’. Dit vindt ik echt verschrikkelijk om te zien , het konijn kon niet eens door zijn hok lopen. Na een tijdje hier te hebben gestaan wilde ik verder gaan en pakte de zakken konijnenvoer.
Deze zakken lagen echter op de hoek van het pad.
Toen ik één van de zakken op pakte hoorde ik een kabaal van het hok af komen. Toen ik om de hoek keek zag ik het zwarte konijn maar ook een ander kleiner konijn in een ander hok tekeer gaan , ze sprongen alle twee druk en wanhopig tegen de (glazen) muren van het hok. Eerst legde ik de link niet maar toen ik de tweede zak pakte en het gekraak van het plastic weer te horen was gebeurde dit weer.
Deze konijnen hadden gewoon honger , niet een beetje , Nee heel erg !!
Ik heb een zak opengemaakt en het bakje gevuld en deze zak later afgerekend.
Ik vindt het onacceptabel(!!) dat er konijnen worden verkocht maar er absoluut niet wordt gedacht aan het welzijn van de dieren.
Het gaat mij ook niet om dat ik mijn dure voer aan de konijnen gevoerd heb , maar wel dat dit nodig was.
In een winkel waar dieren worden verkocht en de pakken voer er naast staan voor de verkoop , mag ik toch wel te kunnen verwachten dat de dieren in de winkel zelf ook wat krijgen.
Ik zit hier heel erg mee en kan dit absoluut niet los laten.
Ik hoop dat hier SNEL wat aan gedaan wordt , want dit zal niet alleen mij opvallen maar ook meerdere klanten. Ook wil ik zeggen dat ik voor dit bericht NOOIT! Een klacht ingediend hebt. Maar deze situatie kon ik niet vergeten , en dat zou ook niet moeten , want de dieren lijden hier ook echt onder.
Ik zet dit bericht nog op privé , mocht ik geen antwoord krijgen en er veranderd niks ga ik dit bericht zeker openbaar delen.
Ik hoop dat jullie snel actie ondernemen.

Kirsten

Als het welzijn van de dieren voor alles komt.
-Een goed gevuld hok. Desnoods wordt de bodem gevuld met kranten zodat het dier niet als bambi op het ijs in het hok ligt.
- Dat de dieren fatsoenlijk te eten krijgen , en klanten niet zelf hoeven in te grijpen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tuincentrum Overvecht over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door KirstenKonijn