Klacht: Loslopende hond

op 17 augustus 2018 over Dierenambulance in de categorie Hulpverlening

Net heb ik 144 gebeld voor een hond die losloopt achter het station bij Barendrecht op het industrie terrein met heel veel vrachtwagens. We hebben geprobeerd om bij de hond in de buurt te komen, maar dit is niet gelukt. Meteen belde ik 144 en werd meteen doorverbonden met de dierenambulance, welke mij totaal niet kon helpen.
Na enige discussie werd mij even kort gezegd dat ik zelf achter de hond aan moest om hem te vangen en dan kunnen zij pas komen. Zij kunnen pas iets doen als het dier gevangen is. Ik heb deze mevrouw bedankt voor de moeite die zij heeft genomen en nadat mijn hersenen weer de overhand hadden genomen van mijn totale verbazing heb ik 144 opnieuw gebeld.

Zij namen mij wel serieus en hebben mij doorverbonden met de politie Rotterdam. Zij hebben meteen politie op de fiets die kant op gestuurd, aangezien dit voor zowel de hond als de weggebruikers tot zeer gevaarlijke situaties kan leiden.

Wanneer ik meteen geholpen word als ik de dierenambulance bel. Dit is al de 2e keer dat ik totaal niet geholpen word en daarmee dus ook het dier niet. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak. Mijn hart ligt bij de dieren en daarom zal ik er alles aan doen om een dier te helpen, maar zo is niet iedereen. De meeste zullen na een belletje (als ze deze moeite al nemen) denken van nou het is wel goed zo met het gevolg dat het dier in nood aan lot overgelaten word.

Alle klachten die gemeld zijn door Schut-Hersbach