Klacht: dienstverlening algemeen

op 27 augustus 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren 26aug. op Station Weesp. De toilet was smerig; spoelde niet door en zowel toiletpapier als handdoekjes ontbraken. Kunt u zich voorstellen hoe ik mij voelde na een diahrree aanval dat er een mevrouw na mij ook nodig van de toilet gebruik wilde maken.
Dezelfde soort klacht heb ik nog steeds over het ontbreken van toiletten in de Sprinters. Er wordt al zolang over gepraat maar voor mensen met plasproblemen o.i.d worden gewoon geminacht.
NS maakt zich wel druk om het aanspreken van de reiziger (Man/vrouw) discussie, maar een veel grotere groep heeft het nakijken.
Een Station als Amsterdam Centraal hoort toch \’s avonds ook minstens 2 open toiletten te hebben verspreid over het gebouw. Voordat iemand, die niet goed bekend is, het huidige toilet heeft gevonden om vervolgens erachter te komen geen gepaste munt te hebben, is al lang en breed nat tot op de enkels alvorens het toilet te kunnen gebruiken.
Ronduit schandalig.

Dat kunt uzelf ook wel invullen na mijn klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 29 augustus 2017 om 09:02 geantwoord

Geachte heer Poppe,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 27 augustus via Klacht.nl hebben ontvangen. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van Klantenservice NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail die u van Klantenservice NS te beantwoorden.

U laat ons weten dat u een onaangename ervaring heeft gehad op station Weesp, waarbij het toilet vies was en niet goed functioneerde. Ik kan mij voorstellen dat u hierover ontstemd was. Mijn excuses hiervoor.

De toiletten op de stations worden dagelijks schoongemaakt en als dat noodzakelijk is gerepareerd. Helaas blijkt dat juist deze toiletten regelmatig vervuild worden of met papier worden verstopt. Wij begrijpen dat dit voor de volgende bezoekers hinderlijk is. Op het moment dat er een melding komt van vervuiling of een defect zullen wij dit oplossen. Helaas is het niet mogelijk om constante controle op de werking en hygiëne van dit stationstoilet te doen. Wel heb ik uw klacht doorgegeven aan ons management zodat het stationspersoneel van het probleem op de hoogte gesteld wordt.

Verder laat u weten dat u in het algemeen niet tevreden bent over de toiletten in de trein en op de stations. Dat spijt mij te vernemen. In de reisplanner Xtra app kan u voorafgaand aan uw reis zien of de stations die u bezoekt en de trein waarmee u reis beschikt over toiletvoorzieningen. Verder kan ik u aangeven dat alle Sprinters die nieuw worden aangekocht of worden gereviseerd allen worden voorzien van een toilet.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Alcoeddy