Klacht: dienstregeling

op 13 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het is niet normaal dat een vervoersbedrijf de dienstregeling aanpast aan de schoolvakanties terwijl er ook mensen zijn die afhankelijk van het openbare vervoer zijn voor hun woon- werk vervoer.
Normaal gesproken heb ik de bus om 5:30 uur van Heerlen naar Sittard, maar omdat het carnavalsdinsdag is, is er “Zaterdagdienstregeling” waardoor ik mijn vervoer pas 2 uur later heb richting Sittard hetgeen ik een kwalijke zaak vind. Hierdoor kan ik niet op tijd op mijn werk komen hetgeen ik Arriva zeer kwalijk neem.
Ik ben dan ook zeer ontevreden over deze vervoerder. Toen de vervoerder nog Veolia was, waren de dienstregelingen naar tevredenheid. Ik ben niet de enige die ontevreden is over de vervoerder Arriva.

Als er een fatsoenlijke dienstregeling komt

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 13 februari 2018 om 07:00 geantwoord

Beste wimhen61,

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als de dienstregeling wijzigt op een moment dat het jou niet goed uitkomt. De reden dat wij op zulke dagen een weekend- of vakantiedienstregeling rijden, is omdat het reizigersaanbod sterk daalt. Het is op dat moment niet rendabel de reguliere dienstregeling te rijden. Daarom passen wij onze tijden aan op de reizigersaantallen.

Nina
Webcareteam Arriva