Klacht: Te weinig tijd tijdens examen knm

op 15 augustus 2019 over Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) in de categorie Overheid

Voor het examen kennis van de Nederlandse maatschappij (knm) krijg je 45 minuten de tijd om 43 vragen te beantwoorden. Dit betekend dat je voor elke vraag 1 minuut de tijd heb om het filmpje of foto te bekijken en de vraag te lezen en goed te begrijpen. Dat is voor sommige nederlanders al een probleem laat staan voor iemand die dit moet doen voor zijn inburgering. Deze mensen zijn de taal echt nog geen 100% machtig en dan moeten ze dit in zon korte tijd begrijpen en beantwoorden.

Of minder vargen stellen in de bestaande tijd of meer tijd geven, waarom niet een examen tijd van 1 uur zodat de mensen de vragen goed kunnen lezen of het filmpje nog eens een keer extra kunnen bekijken voor ze antwoord geven.

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO)

17 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Robbiewet