Klacht: We hebben u gemist???

JSC diensten op 27 juli 2023 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wederom de melding ontvangen ‘we hebben u gemist’ terwijl we thuis waren.
In ons complex midden in het centrum gaat het zo vaak ‘fout’ met DHL en DPD dat het vermoeden bestaat dat de bezorger niet eens aanbelt maar hooguit langsrijdt en pakketjes gelijk dumpt bij afhaalpunt.

Dit is de zoveelste keer!!!

Gewenste Oplossing:

Als we iets bestellen om te laten bezorgen, bezorg het dan ook. Gegeven dat de bezorger ons gemist heeft is onjuist (leugen!).

Morgen, donderdag de 27e, is er na 16 uur zeker iemand thuis. Vandaag de hele dag iemand thuis geweest maar ja...

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemorgen Jack Smit, Hartelijk bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft een onterechte niet thuis melding te hebben ontvangen in plaats van uw bestelde pakket. Mijn excuses vast voor dit ongemak. Aangezien geen verzoek is binnengekomen via de track trace om het pakket alsnog aan huis te laten leveren, zal dit pakket vandaag 27 juli worden geleverd op het servicepoint Dream Telecom aan de Lange Brugstraat in Breda. Mocht u het pakket hier niet af kunnen halen, zal het na 7 dagen retour worden gestuurd naar de afzender. Voor het indienen van een klacht over de bezorging, wil ik graag nog een extra zendingsnummer weten van een pakket met dezelfde probleemmelding. We kijken dan na welke chauffeur(s) aangesproken moeten worden. Alvast bedankt voor de te nemen moeite en met vriendelijke groet, Laura DHL Parcel E-care

Reactie van de melder van de klacht JSC diensten

8 maanden geleden - Tsja, lekker probleem teruggeven ipv klantvriendelijk zelf probleem oplossen en pakketje vandaag na 16 uur nogmaals aanbieden op woonadres. Spreek chauffeur(s) aan die NIET aanbellen en gewoon doorrijden omdat ze het midden in stadscentra te lastig vinden. Andere voorbeelden heb ik niet voorhanden, email inmiddels verwijdert. Maar meerdere klachten zijn zeker bekend bij DHL toch? Waarom gaat het met DHL en DPD vrijwel altijd fout op een enkele uitzondering na?

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 27 juli 2023 om 16:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Ik heb deze klacht over de onterechte niet-thuis melding voor u doorgezet onder nummer: 20399311. U kunt ervan uitgaan dat dit serieus besproken en opgepakt gaat worden tussen de manager en de bezorger. Ik ga er dan ook van uit dat dit in de toekomst beter gaat. Mocht dit onverhoopt nogmaals misgaan, dan kunt u contact opnemen met het casenummer. Dan kunnen we kijken of het om dezelfde bezorger gaat.

Ik zie dat het pakket inmiddels terecht is.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL Parcel E-care

JSC diensten

Heeft op 28 juli 2023 om 11:58 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Kost mij als zelfstandige wederom 2uur / € 90 omdat de bezorging ver beneden niveau is, bericht 'we hebben je gemist' terwijl er de hele dag iemand thuis was is gewoon complete onzin en een leugen! Er heeft niemand aangebeld!

Vandaag iets ontvangen dat verzonden is via PostNL, gewoon aan gebeld en boven afgeleverd binnen de tijd als aangegeven. Het kan dus wel, wellicht is het personeel van DHL en zeker DPD (nog erger) minder gemotiveerd?

Fout ligt duidelijk bij DHL, maar schadeloosstelling of enige tegemoetkoming heb ik nog nooit een voorstel van ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door JSC diensten