Klacht: Wachten tot ik een ons weeg…

Celtjuh op 12 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb 3 november een pakket verstuurd en ik krijg vervolgens een melding van de ontvanger dat het pakket beschadigd is volgens dhl en dat het retour gestuurd word naar mij.

We zijn nu 2 maanden en 9 dagen verder en ik heb nog niks geretourneerd gekregen, ik heb regelmatig contact gezocht met dhl en moet elke keer 10 dagen wachten als het pakket weer eens toevallig ergens gescand is.

Nu moest ik laatst weer wachten tot 4 januari, en nog steeds niks natuurlijk, dus ik weer gevraagd waar mijn pakket blijft. In eerste instantie kreeg ik een mail terug met de vraag om mijn bankrekening nummer zodat ze een vergoeding konden storten, het pakket was niet meer te vinden in het systeem, die heb ik doorgegeven en vervolgens krijg ik weer een mail dat het voor de zoveelste keer gescand is op 5 januari in het landelijke sorteercentrum en is het de afgelopen week al 5x aangekomen in mijn regio, maar bezorgen ho maar.

Het pakket word door 1 van dhl’s medewerkers gesloopt en de afhandeling ervan is ronduit schandalig naar mijn mening.
Als ik zo’n bedrijf had, dan zou ik me doodschamen dat iemand mijn pakket heeft laten vallen en zou ik er voor zorgen dat het meteen afgehandeld word i.p.v. de klanten te laten wachten tot ze een ons wegen!

Gewenste Oplossing:

Ik stel voor dat dhl de desbetreffende afdeling eens gaat bellen en ze druk zetten dat het pakket nu eindelijk geretourneerd word naar mij, en stoppen met smoesje van 10 dagen wachten want het is weer ergens gescand. Ik wil het pakket uiterlijk volgende week binnen hebben met een flinke vergoeding voor de geleden schade en de verzendkosten die ik betaald heb. En wat mij betreft betalen jullie ook rente over dat bedrag, maar dat zal wel niet gebeuren.
Ik heb lang genoeg gewacht en ik verwacht ook dat ze de desbetreffende dame die het pakket zou krijgen een excuusmail gaan sturen i.p.v. mij elke keer op te laten draaien voor jullie fouten! Ik heb wel wat beters te doen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Celtjuh

10 maanden geleden - Ik zie dat de status van mijn klacht nu te boek staat als opgelost, maar dat is het dus niet. Het zendingsnummer is 3SDFC2085767938 Postcode van de originele ontvanger is 3258AV. Mijn postcode is 1602TK.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 januari 2024 om 16:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Ik zie dat u verder bent geholpen in uw nieuwe bericht met nummer 1138305. Wij sluiten dan ook dit bericht.

Neemt u voor meer vragen gerust contact op met onze klantenservice. U kunt telefonisch (lokaal tarief: 088 34 54 399) en via de live chat contact opnemen.

https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

Goedendag,

Celtjuh

Heeft op 16 januari 2024 om 23:42 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik ben helemaal niet verder geholpen. Het pakket is zoek, waarde 105.95 en ik krijg 29.75 als vergoeding voor de stommiteiten van dhl. Dieptriest. Ik snap niet dat dit wettelijk zo geregeld is voor dit soort bedrijven.
Ook zijn ze te belabberd om te antwoorden op de vraag per email hoe het kan dat mijn pakket ondanks dat het kwijt is, dagelijks ergens gescand word, dat fatsoen kunnen ze niet opbrengen.
Tip voor mensen met hetzelfde probleem, gooi er nog 20 kilo bovenop als ze vragen naar het gewicht van het pakket voor het onderzoek. Dan krijg je misschien nog een fatsoenlijke financiele vergoeding ervoor terug.
dhl is in ieder geval 2 klanten kwijt!

Alle klachten die gemeld zijn door Celtjuh