Klacht: Twee pakketjes Marktplaats spoorloos

W. op 26 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Twee pakketjes van €75 per stuk via Marktplaats laten versturen door DHL. In de app staat dat ze meerdere keren bij mij thuis zijn geweest terwijl dat aantoonbaar niet het geval is. Ook geen briefjes in de bus. Uiteindelijk geeft DHL aan dat de pakketjes retour afzender gaan maar die hebben een week later ook niets ontvangen. DHL kan niet vertellen waar de pakketjes zich bevinden. Een klacht indienen kan alleen via de chatbot. Als ik daar een bevestiging van vraag krijg ik als antwoord dat ‘ik er gewoon op moet vertrouwen’. Uiteindelijk is er een vriendelijke medewerker die een casenummer kan geven.

Gewenste Oplossing:

Ontvangst van de pakketjes binnen een week of vergoeding gemaakte kosten (€150 verzendkosten)

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Beste Wouter Sleumer, Bedankt voor uw bericht. Het is uiteraard niet fijn om te horen dat uw zendingen niet te traceren zijn. Uit uw berichtgeving heb ik niet kunnen achterhalen of er al een onderzoek is opgestart voor uw zendingen. Zou u de volgende gegevens met mij kunnen delen zodat ik kan kijken of er wel of geen onderzoek is opgestart door onze chatbot of medewerker? Zendingsnummer van beide zendingen. Uw postcode en huisnummer. De postcode en huisnummer van de ontvanger(s). Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Yunus DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht W.

9 maanden geleden - Casenummers zijn 24907111 en 24907223

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor de casenummers. Zo te zien is zending 3SDFC0517206209 gisteren retour geleverd bij uw verzender. Ik begrijp echter dat u het pakket nooit aangeboden hebt gekregen en het pakket hierdoor onterecht retour is gegaan. Ik maak dan ook direct een restitutieverzoek aan en zet deze door. Binnen enkele werkdagen krijgt u daar een terugkoppeling van via de mail met meer informatie. Zending JVGLOTC0068887046 gaat inderdaad ook retour. Dit omdat de ontvanger onbekend zou zijn geweest op adres. Ik begrijp echter dat dit niet klopt. Zou u ter verificatie nog uw huisnummer kunnen toesturen, zodat we dit kunnen controleren? Daarbij mag de verzender dat pakket uiterlijk 26/02 retour verwachten. Mocht de verzender het dan nog niet hebben dan kan hij/zij of u weer contact met ons opnemen, zodat we een onderzoek kunnen opstarten. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Maud DHL E-commerce E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 26 februari 2024 om 09:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht in behandeling konden nemen. Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd, gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.
Met vriendelijke groet,

Aïsha
DHL eCommerce E-Care

W.

Heeft op 29 februari 2024 om 19:32 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb alle gevraagde informatie opgestuurd. Beide retourzendingen bleken onterecht door DHL te zijn uitgevoerd. Ik zou nader geïnformeerd worden over restitutie. Daar heb ik niets meer op gehoord. Eén pakket heb ik inmiddels ontvangen nadat de verzender deze retour had ontvangen. Door alle slechte ervaringen met DHL heeft ze dat met PostNL gedaan en nu is deze netjes aangekomen. De andere zending is nog spoorloos.

Reactie van de melder van de klacht W.

9 maanden geleden - Ik weet niet wie de klacht als “opgelost” heeft aangemerkt maar DHL blijft nog steeds volledig in gebreke. De oplossing is om nog eens 10 dagen te wachten tot de zending retour is gezonden terwijl DHL geen idee heeft waar het pakket is gebleven….

Reactie van de melder van de klacht W.

9 maanden geleden - Ik weet niet wie de klacht als “opgelost” heeft aangemerkt maar DHL blijft nog steeds volledig in gebreke. De oplossing is om nog eens 10 dagen te wachten tot de zending retour is gezonden terwijl DHL geen idee heeft waar het pakket is gebleven…. Nog niet opgelost dus

Alle klachten die gemeld zijn door W.