Klacht: Slechte bezorging

Orlando2023 op 16 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag zou er een pakket afgeleverd worden door DHL, ergens tussen 12.40 uur en 14.40 uur.
Ik zette mijn auto bij de voordeur (ten teken dat ik thuis was) en wachtte geduldig af.
Niets.

Op een gegeven moment ging ik mijn mails nakijken.
Bleek dat het pakket al afgeleverd was !
Heb ik voor niks zitten wachten.

Het pakket (met een waarde van ruim 70 euro) bleek dus gewoon gedumpt bij de voordeur.
De bezorger was blijkbaar te lui om even aan te bellen.

Dit is het zoveelste incident met DHL.
Ze zouden hun bezorgers eens een gedragscode moeten geven.

Gewenste Oplossing:

Goede service bieden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Een pakket onbeheerd achterlaten is natuurlijk absoluut niet toegestaan en gevaarlijk in verband met schade en diefstal. Ik zou hier een klacht van kunnen maken en deze kunnen doorsturen naar de cityhub manager. Hij/zij zal dit verder serieus gaan bespreken en oppakken met de bezorger. Heeft u voor ons het zendingsnummer? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Jim DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Orlando2023

10 maanden geleden - (J)VGL06289524001289245420 ....maar daarmee pakt u slechts één enkel incident aan, in plaats van de algemene service te verbeteren. Want er valt genoeg te verbeteren bij DHL ! Het is natuurlijk erg vreemd dat ik mijn auto bij de voordeur moet parkeren en een briefje op de deur moet hangen om aan te geven dat ik thuis ben. Ze kunnen toch gewoon standaard bij de klanten aanbellen? Want dat is ook gebeurd: een briefje van DHL in de bus vinden met de mededeling dat ik niet thuis was, terwijl ik thuis op DHL zat te wachten. Of dat er een melding komt dat een pakketje is afgeleverd, terwijl dat niet zo is. Probeer dan maar eens DHL te bereiken en hulp van ze te krijgen !!! Onbegonnen werk! En leest u nog maar eens mijn vorige klacht: vier blunders van DHL in één week. Dus nogmaals: stel een gedragscode of servicecode op voor bezorgers. Dan zou DHL pas echt de mogelijkheid krijgen zijn slechte naam te verbeteren!

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 januari 2024 om 09:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Hartelijk bedankt voor uw aanvullende informatie.

Een pakket hoort nooit onbeheerd te worden achtergelaten voor de deur en heb ik uw terechte klacht ingediend bij de leidinggevende van de bewuste chauffeur.
Deze chauffeur zal worden gewezen op de verkeerde werkwijze.
Aangezien we niet kunnen natrekken of een pakket niet naar wens is geleverd, zijn we afhankelijk van uw ingediende klacht per pakket om de chauffeurs aan te spreken.
DHL tolereert geen onbeheerd achtergelaten pakketten en worden de chauffeurs hier op gewezen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, wens ik u een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

Laura
DHLeCommerce E-care

Orlando2023

Heeft op 06 februari 2024 om 20:00 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

De oplossing is geen oplossing. De service blijft beneden peil. Volgens mij wil DHL gewoon dat alle klanten hun spullen zelf op gaan halen bij servicepunten, zodat DHL minder werk hoeft te verrichten voor hetzelfde geld.

Alle klachten die gemeld zijn door Orlando2023