Klacht: Restitutieverzoek wordt afgedaan met een automatisch gegeneerd antwoord.

Milka13 op 13 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Meerdere malen heb ik via een restitutieformulier restitutie aangevraagd voor een onterecht retour gezonden pakket. Bij telefonisch contact is het zendingsnummer, het adres en het casenummer traceerbaar. In automatisch gegenereerd antwoord wordt aangegeven dat deze nummers niet in de systemen te vinden zijn. In mijn laatste telefoongesprek hierover heb ik dit duidelijk aangegeven met de vraag hoe dit op te lossen. Wederom dezelfde link naar chatbot Tracy en ook met hetzelfde automatische antwoord. Men lijkt niet te luisteren en/of het probleem te willen oplossen.

Gewenste Oplossing:

Geen chatbot, geen automatisch antwoord, luisteren naar het probleem en het ook oplossen door de verzendkosten te vergoeden

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Milka13

Heeft op 13 februari 2024 om 16:46 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Oplossing lijkt geen oplossing. Ik kan nergens antwoorden de vraag m.b.t. casenummer

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedemiddag, U kunt middels een reactie op dit bericht het casenummer samen het zendingsnummer toesturen. Wij kunnen de casus dan opnieuw voor nu nakijken. Met vriendelijke groet, Nowelle DHL eCommerce E-Care

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedemiddag, U kunt middels een re-ply op dit bericht uw casenummer samen met het zendingsnummer delen. Wij kunnen dan met u meekijken waar dit mis gaat. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Nowelle DHL eCommerce E-Care

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 februari 2024 om 08:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Milka,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht - over het onterecht retour gaan van uw pakket en de bijbehorende vraag over restitutie van de verzendkosten - in behandeling konden nemen.

Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd, gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.

Met vriendelijke groet,
Marlou
DHL eCommerce E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Milka13