Klacht: Pakketje al sinds 28-12-2023 zoek, niet aangenomen bij DHL afhaalpunt, en zomaar retour gestuurd naar afz!

Darknightjo op 11 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste DHL, ik heb reeds een klacht ingediend, dit heeft case number 23976670 gekregen. Ik ben dus de ontvanger van het pakket, niet de verzender. Degene die de case behandelt heeft dit waarschijnlijk niet goed begrepen. Het betreft een pakketje die ik aangekocht heb via Marktplaats, vandaar het zendingsnummer MDPR71VGKWW. Op 28-12-23 werd er in mijn DHL app vermeld onderweg met bezorger 11:03 daarna Bezorging verhinderd, retour naar de verzender 11:16. Vervolgens GeJoJo van gescand in het landelijk sorteercentrum tot aangekomen in jouw regio maar er is nooit iets aangekomen in het door mij aangegeven afhaalpunt Videocorner Schiedam. Vervolgens ben ik gisteren naar de Videocorner Schiedam gegaan, de DHL afhaallocatie, daar werd gezegd dat ze veel klachten van klanten hadden waarvan hun pakketje niet was aangekomen. Vervolgens raadden ze mij aan een klacht in te dienen bij DHL. Dat heb ik gisteren via chatbot Tracy gedaan. Inmiddels staat er in mijn DHL app dat het pakket retour gaat naar de afzender. De afzender weet van niets. DHL maakt er een potje van. Waarom is het niet alsnog afgegeven bij de DHL afhaallocatie Videocorner Schiedam?? Ik heb betaald voor mijn pakket via Marktplaats incl verzendkosten. Ik wil mijn pakket en ben ook zeker niet van plan om nogmaals verzendkosten (incl tt) te gaan betalen. Dus DHL zorg dat mijn pakketje terecht komt in Schiedam!!! Graag oplossing en reactie!!

Gewenste Oplossing:

Als mijn pakket retour is bij de afzender moet het gewoon kosteloos naar mij (de ontvanger) verzonden worden. Ik eis gewoon mijn pakketje en geen onnodig gejojo heen en weer. DHL neem jullie verantwoording!

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 januari 2024 om 09:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Hartelijk bedankt voor uw bericht over het met een Marktplaats verstuurd pakket.
In de genoemde case, is een retourtermijn gemeld. Zodra het pakket bij de afzender aankomt, kunt u een restitutie bij DHL aanvragen en het pakket met een nieuw aan te vragen label bij Marktplaats laten versturen.

Voor meer informatie, kunt u reageren op de laatste door DHL gestuurde mail.

Met vriendelijke groet,

Laura
DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Darknightjo

10 maanden geleden - Beste DHL, nog steeds hangt mijn pakket ergens, de melding in mijn DHL app 16 jan 2024 is aangekomen in jouw regio Het pakket gaat retour naar de afzender, op deze status staat mijn pakket al een week!! Nog steeds heeft de afzender niets terug, en ik, de ontvanger, maar wachten, wachten wachten!!En het is op 23 december al verstuurd door de afzender!! Om gek van te worden, DHL DOE EENS WAT. Ik wacht al bijna 1 MAAND op mijn pakket die jullie ERGENS hebben liggen in jullie sorteercentrum!!! Niet grappig hoe jullie klanten aan het lijntje houden!!

Reactie van de melder van de klacht Darknightjo

10 maanden geleden - ER IS NOG STEEDS GEEN OPLOSSING, dus de status OPGELOST is NIET van Toepassing. Ik ga deze klacht opnieuw openen.

Darknightjo

Heeft op 18 januari 2024 om 22:39 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Beste DHL, nog steeds \\\\\\\"hangt\\\\\\\" mijn pakket ergens, de melding in mijn DHL app 16 jan 2024 is \\\\\\\"aangekomen in jouw regio\\\\\\\" Het pakket gaat retour naar de afzender, op deze status staat mijn pakket al een week!! Nog steeds heeft de afzender niets terug, en ik, de ontvanger, maar wachten, wachten wachten!!En het is op 23 december al verstuurd door de afzender!! Om gek van te worden, DHL DOE EENS WAT. Ik wacht al bijna 1 MAAND op mijn pakket die jullie ERGENS hebben liggen in jullie sorteercentrum!!!

Reactie van de melder van de klacht Darknightjo

10 maanden geleden - Beste DHL, voor de zoveelste keer reageer ik op het laatste bericht van Marlou, klacht nummer 2 over dit zelfde pakket, ik ben de ontvanger ervan. De track en trace code loopt via Marktplaats en is MDPR71VGKWW. Nu wordt mij gevraagd hoe groot het pakje is en hoe zwaar. De verzender heeft het waarschijnlijk in een Amazon kartonnetje verpakt, hij weet het niet meer want het is al een maand geleden. Er staat ook een afzender op. Benader mij maar privé voor de gegevens van de afzender. En nogmaals dit is omgekeerde wereld want waarom kopen we dan een verzekendbewijs met track en trace?? Bizar dit. Ik geef niet op voir mijn pakket boven water is. En als jullie professioneel zijn, zet je niet weer de status op opgelost, want dat is het lang niet!! Waarom staat er btw bij 'bericht van DHL' als het MIJN bericht is en niet van DHL?

Alle klachten die gemeld zijn door Darknightjo