Klacht: pakket niet ontvangen

[email protected] op 11 juni 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 11 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Reactie gestuurd via mail op 11-06 Inhoud mail: Wat ontzettend frustrerend moet het zijn om de melding te zien dat het pakket is afgeleverd maar dat u helemaal niks ontvangen heeft. Dat is een rare melding waarvoor ik u absoluut...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 11 juni 2015

Een klant van DHL heeft geklaagd over het niet ontvangen van een pakket, ondanks dat er de hele dag meerdere personen thuis waren. In de avond ontving de klant een melding dat het pakket was bezorgd, maar er was niemand aan de deur geweest. De klant wijst de verantwoordelijkheid voor het probleem naar DHL en vindt het onterecht dat men naar de verzender wordt terugverwezen.

Mijn Klacht:

Heel irritant. Hele dag meerdere personen thuis geweest. In de avond kwam er melding dat er pakket bezorgd was. Er is niets ontvangen en absoluut niemand aan de deur geweest. Zie dat er meerdere mensen dit probleem hadden en dat je dan naar verzender wordt terugverwezen. Belachelijk. Fout ligt bij DHL!!!! Lekker makkelijk afschuiven.

Gewenste Oplossing:

Dat pakket zo snel mogelijk geleverd wordt. Lijkt mij logisch!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 11 juni 2015 om 10:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Reactie gestuurd via mail op 11-06

Inhoud mail:

Wat ontzettend frustrerend moet het zijn om de melding te zien dat het pakket is afgeleverd maar dat u helemaal niks ontvangen heeft. Dat is een rare melding waarvoor ik u absoluut mijn excuses wil aanbieden. Om dit opgelost te krijgen, moet ik u inderdaad doorverwijzen naar de verzender. Ik wil daarmee absoluut niet het probleem afschuiven naar de verzender want het is een medewerker van DHL die scant iets afgeleverd te hebben maar de ontvanger zegt het niet ontvangen te hebben. Dan zal er als eerste met die bezorger van DHL gesproken moeten worden waar het dan geleverd is. En de opdracht om die navraag te doen, begint bij de opdrachtgever van DHL en dat is in dit geval de verzender.
Het spijt mij zeer dat ik u niet direct kan helpen maar wil u graag op het juiste spoor zetten om dit probleem opgelost te krijgen. Ik hoor dan ook graag snel van de verzender om de navraag op te starten.

Ik heb de klacht met deze melding afgesloten aangezien ik mevrouw heb geïnformeerd hoe dit opgelost moet worden.

Raffaelel

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM