Klacht: Pakket niet gearriveerd bij ontvanger

Hans2811 op 20 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een pakket afgegeven bij DHL Servicepunt. Heb zelfs naam en adres van ontvanger op de doos gezet. Ik heb een Bewijs van Afgifte en heb de doos bij medewerker in zijn handen gegeven. Echter……pakket niet gearriveerd bij ontvanger.
DHL maakt het zich erg makkelijk door aan te geven dat er een onderzoek heeft plaatsgevonden en alles stappen van verzendproces zijn doorlopen. Ja! Mijn neus!
De ontvanger krijgt een vergoeding per kilo. Dat is in dit geval € 3,40
Ze verschuilen zich achter Burgewetboek. Mooi he? Dus je kunt als organisatie er een zooi van maken en je dan verschuilen achter BwB

Gewenste Oplossing:

Volledige bedrag betalen! De fout ligt heel helder bij DHL!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het vervelend om te horen dat de hoogte van de vergoeding tegenvalt. We berekenen de vergoeding op basis van het gewicht van het pakket. Ik licht graag toe waarom we geen hoger bedrag kunnen uitkeren. Wij vergoeden inderdaad volgens de wettelijke afspraken (Burgerlijk Wetboek 8:1105 en besluit ex artikel 1105 van hetzelfde wetboek artikel) voor zendingen binnen Nederland. Voor internationale zendingen geldt het CMR-verdrag. Omdat wij deze wettelijke afspraken naleven kennen wij geen hogere vergoeding toe.  Wij begrijpen dat de vergoeding kan tegenvallen. De vastgestelde vergoedingen zijn namelijk gebaseerd op het gewicht van de zending, niet op de waarde ervan. Als u meer zekerheid wenst, kunt u voor een volgende Marktplaats-transactie met verzending kiezen voor Kopersbescherming. Voor meer informatie over Kopersbescherming verwijzen wij u naar Marktplaats. Mocht u naast Marktplaats zendingen ook andere zendingen versturen met DHL, dan kunt u voor deze zendingen kiezen voor de optie Verzekerd versturen. Dit is met name aan te raden voor zendingen met een hoge waarde. Hopelijk heb ik uw vraag hiermee beantwoord. Met vriendelijke groet, Timon DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Hans2811

9 maanden geleden - Jammer dat jullie de klacht niet goed lezen. Ik heb wat jullie schrijven zelf al aangegeven. Het gaat erom dat alle benodigde stickers op pakket zitten alsmede naam en adres van ontvanger. Daarnaast heb ik jullie aangegeven bij welk servicepunt ik het heb afgeleverd. Verschuilen achter burgerlijk wetboek is makkelijk

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 20 februari 2024 om 16:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Hans2811