Klacht: Pakket niet bezorgd ivm onjuist adres

Theo A op 17 april 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag mail ontvangen dat er vanavond pakket bezorgd zou worden. Via link in de mail zie ik nu dat pakket niet bezorgd is vanwege onjuist adres. Vreemd, aangezien de genoemde adres bij de pakketgegevens exact mijn adres betreft. Pakket wordt teruggestuurd naar verzender. Zojuist ook gebeld met DHL maar daar is de bereidwilligheid om iets te betekenen ver te zoeken. Ik moet contact opnemen met de verzender is eigenlijk het enige wat er gemeld wordt.

Gewenste Oplossing:

Pakket nogmaals aanbieden. Adres gegevens zijn gewoon juis

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedendag, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te lezen dat uw zending een onterechte adres onbekend melding heeft gehad. Allereerst mijn excuses daarvoor! Ik zie inderdaad de melding die is gedaan door de bezorger, ik zie niet wat er mis had kunnen zijn aan het adres wat genoteerd staat in ons systeem. Graag wil ik hiervoor een melding maken bij de leidinggevende van de bezorger zodat dit met de bezorger behandeld kan worden. Helaas kunnen wij het pakket niet meer tegenhouden als het al retour is gemeld. U geeft aan dat er meerdere keren een onterechte adres onbekend melding is gedaan. Heeft u voor ons de andere zendingsnummers waarbij deze melding is geweest? Dan kan ik dit meenemen in de melding naar de leidinggevende van de bezorger. Alvast dank voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Timon DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Theo A

1 maand geleden - Goedemorgen Timon, Bedankt voor jouw reactie. Vorige zending waar het ook misging betreft JUN491599949120223689560. Ik vind het wel erg vervelend dat jullie het pakket niet nogmaals kunnen aanbieden en gelijk kiezen om het terug te zenden aan de verzender. Dit te meer omdat het adres gewoon juist is en dit dus niet meer gecontroleerd wordt bij DHL waarom iets niet bezorgd kan worden. Tevens is het voor mij niet te begrijpen dat jullie dit pakket nu niet meer uit het retourproces kunnen halen. Ik heb gisteren ook voorgesteld aan de dame aan de telefoon dat ik er eventueel zelf om kan bij een depot in mijn buurt maar helaas is dat niet mogelijk. Leverancier heb ik al de op hoogte gesteld maar die zijn nog niet op de hoogte van de retourzending dus moet ik daar op wachten voordat er vanuit hun kant een oplossing komt. Al met al loop ik nu vertraging op doordat 1 simpele handeling bij de bezorging misgaat en er nergens meer in jullie proces iets aan gewijzigd kan worden. Met vriendelijke groet, Theo Arens

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 17 april 2024 om 16:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Theo A

Heeft op 17 april 2024 om 17:50 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het klopt dat er een dubbel huisnummer staat vermeld. Echter als ik verder kijk bij de gegevens staat wel het juiste adres. Als jullie al zien dat er een huisnummer dubbel zou staan waarom krijg en dan nog de avond van te voren een mail dat er bezorgd gaat worden en op de dag van bezorging nog 2 mails over het tijdstip van bezorging. Dan moeten jullie op voorhand toch al kunnen zien dat je niet kan leveren en dan het pakket al retour zenden. Maar goed het is mij duidelijk, DHL verschuilt zich altijd achter het wijzen naar de verzender en zal zoals ik het nu ervaar geen poging doen om hun eigen processen eens goed door te lopen en een poging doen om het op te lossen.

Reactie van de melder van de klacht Theo A

1 maand geleden - Ik heb gegevens opgevraagd bij de leverancier en daarop staat duidelijk maar 1 huisnummer vermeld. Leverancier geeft aan nog niet op de hoogte te zijn van een retourzending

Alle klachten die gemeld zijn door Theo A