Mijn Klacht:
DHL zegt op de website dat als een pakket naar een pakketautomaat gaat, en die vol is dat het dan naar een DHL punt gaat in de buurt. Vervolgens zegt men aan de telefoon als de track en trace van het pakket ineens stopt en men navraagt dat deze altijd retour komt, en dat het normaal is dat pakketjes dan van de radar verdwijnen (manueel proces). Daarna via email dat deze zeer waarschijnlijk retour komt.
Dit is een groot probleem in de processen bij DHL. Men wenst dat particulieren gebruik maken van DHL punten omdat dat groener is, en vervolgens doet DHL niet wat ze beloven. En verdwijnt het pakket bij iemand in de tas, want het is toch niet meer traceerbaar???
DHL trekt vervolgens alle handen ervanaf en komt met een belachelijke 3.40 per kg vergoeding wat geeneens de kosten dekt van het pakket en ook niet overeen komt met wat ontvanger ervoor betaald heeft. Als particulier kan men weinig beginnen tegen dit slechte bedrijf. We hebben inmiddels contact met consumentenbond en advocaat.
Pure misleiding en bedrog.
Aan iedereen: gebruik nooit een pakketautomaat, want als deze vol is, is je pakket weg! Beter nog: gebruik DHL niet.
Gewenste Oplossing:
Dat zowel de ontvanger als verzender financieel schadeloos gesteld worden! En dan nog is er het pakket met hoge emotionele waarde verdwenen!

