Klacht: Minder vergoeding na zoekraken pakket dan aangegeven op website en in mail

Milka13 op 15 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nadat mijn pakket is zoekgeraakt heb ik contact gehad met DHL. Ik heb een pakket van 10 kilo boeken verzonden. Dit heb ik duidelijk aangegeven. Bewijs van dit gewicht is er niet want de pakketten worden niet gewogen bij het parcelpunt. Volgens de website én in de mail waarin de hoogte van het bedrag dat vergoed wordt (€ 16,65) staat duidelijk aangegeven dat de vergoeding € 3,40 per kilo bedraagt samen met de verzendkosten. Dit is in het verleden ook keurig gebeurd. Nadat ik hierover 2x heb gemaild blijft men bij DHL bij het standpunt dat er slechts € 16,65 vergoed wordt. Dit impliceert dat er van uit gegaan wordt dat ik een pakket van 3 kilo heb verzonden. Daadwerkelijk een klacht indienen bij DHL lijkt na telefonisch contact hierover niet echt mogelijk.

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van het juiste bedrag waarop ik (maar eigenlijk de ontvanger van het pakket dat zoekgeraakt is) recht heb. Te weten € 3,40 per kilo, in dit geval 10 kilo dus € 34,- € 6,45 verzendkosten. Dus € 40,45

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Ik begrijp dat u het niet eens bent met de vergoeding en het pakket meer zou wegen. We kijken graag met u mee. Heeft u voor ons het zendingsnummer of casenummer? Dit zendingsnummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Met vriendelijke groet, Jim DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Milka13

9 maanden geleden - Caenummer JVGLOT005174105

Reactie van de melder van de klacht Milka13

9 maanden geleden - Casenummer JVGLOT005174105

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Beste Milka, Bedankt voor de aanvullende informatie. Alleen heb ik nog niet de juiste gegevens kunnen vinden. Onder het doorgegeven zendingsnummer komen nog geen pakketgegevens naar voren. Is het nummer correct? Of heeft u het pakket wellicht met een QR-code verstuurd? In dat geval zou ik graag het MDP-nummer willen. Dat nummer vindt u onder de QR-code. U geeft aan dat er een onderzoek is uitgevoerd. Wat is het casenummer? Dat nummer staat in de onderwerpregel of tekst vermeld van de e-mail die u heeft ontvangen binnen het onderzoek naar uw zending. Zie graag uw reactie tegemoet, alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Marlou DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Milka13

9 maanden geleden - Het casenummer is 24663956, zendingsnummer, eenheidsnummer JVGLOTC0051724105. Track tracecode MDPR699VV23. Het betreft een pakket van 10 kilo. Duidelijk wordt in dezelfde mail als waarin de vergoeding die ik zou krijgen gesteld is op € 16,65 vermeld dat dat € 3,40 per kilo zou zijn. Dit staat bovendien ook op de website. Bij andere klachten die ik lees zie ik dat er slechts € 3,40 per kilo wordt uitgekeerd. Daarmee zou ik tevreden zijn. In mijn ogen heb ik, maar eigenlijk de ontvanger, daar recht op.

Reactie van de melder van de klacht Milka13

9 maanden geleden - Casenummer 24663956, eenheidsnummer JVGLOTC0051724105, track trace MDPR699VV23. Het betreft een pakket van 10 kilo, € 6,45 verzendkosten betaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 februari 2024 om 09:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Milka,

Bedankt voor uw bericht met daarin de aanvullende gegevens.

Uw vraag over de hoogte van de vergoeding heb ik neergelegd bij mijn collega's van de backoffice. Zij zullen nog een keer kijken naar de pakketgegevens en de vergoeding en uw vragen beantwoorden over het betaalde verzendlabel en het gewicht van uw zending.

De case heb ik heropend en binnen het onderzoek zal er een e-mail worden verstuurd.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Marlou
DHL eCommerce E-care

Milka13

Heeft op 15 februari 2024 om 12:33 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is nog geen oplossing. Alleen een antwoord dat er nog een keer naar wordt gegeken.

Alle klachten die gemeld zijn door Milka13