Klacht: Minder vergoeding na zoekraken pakket dan aangegeven op website en in mail

Milka13 op 13 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nadat mijn pakket is zoekgeraakt heb ik contact gehad met DHL. Ik heb een pakket van 10 kilo boeken verzonden. Dit heb ik duidelijk aangegeven. Bewijs van dit gewicht is er niet want de pakketten worden niet gewogen bij het parcelpunt. Volgens de website én in de mail waarin de hoogte van het bedrag dat vergoed wordt (€ 16,65) staat duidelijk aangegeven dat de vergoeding € 3,40 per kilo bedraagt samen met de verzendkosten. Dit is in het verleden ook keurig gebeurd. Nadat ik hierover 2x heb gemaild blijft men bij DHL bij het standpunt dat er slechts € 16,65 vergoed wordt. Dit impliceert dat er van uit gegaan wordt dat ik een pakket van 3 kilo heb verzonden. Daadwerkelijk een klacht indienen bij DHL lijkt na telefonisch contact hierover niet echt mogelijk.

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van het juiste bedrag waarop ik (maar eigenlijk de ontvanger van het pakket dat zoekgeraakt is) recht heb. Te weten € 3,40 per kilo, in dit geval 10 kilo dus € 34,- € 6,45 verzendkosten. Dus € 40,45

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 13 februari 2024 om 09:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

Ik zie dat u eerder een bericht heeft gestuurd met nummer 1140557. Wij sluiten dan ook deze klacht.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

Milka13

Heeft op 13 februari 2024 om 10:53 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Niet de oplossing waar ik om vraag en zoals vermeld wordt op de website.

Reactie van de melder van de klacht Milka13

11 maanden geleden - DHL maakt zich er erg makkelijk vanaf. Ik heb meerdere mails m.b.t. de vergoeding beantwoord, met in de bijlagen ter attentie hun eigen informatie op de website. Zij blijven bij hetzelfde standpunt. Wat een k..bedrijf!!!

Alle klachten die gemeld zijn door Milka13