Klacht: Klagers worden bestraft

Skelter op 01 juli 2025 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

JVGL06289524002019866170

Geruime tijd dat pakketten of voor de deur gesmeten worden van een afstandje. Of lopen pad op en pleuren het voor je deur ZONDER aan te bellen.

Je dient een klacht in en bij de eerste volgende bezorging wordt pakket op niet thuis gezet terwijl men NIET in de straat zijn geweest. Heb Ring video deurbel dus hun hele manier (vaak nonchalante houding) van doen staat daar keurig op.

Ik klaag regelmatig bij DHL maar het gaat maar door en je kunt nauwelijks een volwaardige (volledige) klacht indienen. Antwoord is standaard ja daar kunnen wij weinig aan veranderen.

Heel soms doen ze het netjes en bellen aan zetten pakket neer en scheuren weg. Zonder check of ik de deur open doe.

Zelden komt het voor dat men hun werk doen zoals het hoort.
Ja geregeld gemeld maar helaas worden enkel klein deel doorgezet.

Gewenste Oplossing:

Als de bezorgers gewoon hun werk uitvoeren zoals het hoort ben ik tevreden.
Ik begrijp de werkdruk en onvoorziene omstandigheden.

Heb nu het gevoel hun speelbal te zijn.

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 01 juli 2025 om 09:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Vera,

Hartelijk dank voor je bericht. Ik vind het erg vervelend om te horen dat je al eerder een klacht in hebt gediend en dat je daarna een onterechte niet thuismelding hebt gekregen.

Ik heb dit direct nagekeken, omdat je aangeeft dat de bezorger niet in de straat is geweest en zag helaas dat dit klopt. Hierbij zag ik dat je al even gechat hebt met een collega en dat zij hiervoor ook al een klacht heeft uitgezet onder casenummer 34883542. Ik kan helaas geen dubbele klacht uitzetten. Ik zou je daarom willen vragen om het casenummer te bewaren. Ik ga er vanuit dat zendingen vanaf nu normaal bezorgd zullen worden, maar mocht er toch nog iets voorvallen wil ik je vragen om contact op te nemen via onze Livechat aan de hand van dit casenummer.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Roos
DHL eCommerce

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Skelter

Heeft op 01 juli 2025 om 09:39 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Niet tevreden aangezien er meerdere aspecten zijn dan onrechtmatig niet thuis bericht.

Het gespeel met pakketten gebeurt al minstens een jaar. Als je niet als een mak schaapje je mond houdt dan lijkt het dat de bezorgers vinden dat ze alles mogen flikken met je pakket. Meeste keren dat een pakket zonder aanbellen voor je deur gezet-gesmeten-gegooid worden. Klaag je daarover kun je op een zeer grote mond rekenen en heel veel mensen (durven niet meer) klagen maar niet WANT het helpt toch niet.

Ik kan de klacht dus nog niet afsluiten aangezien het aanspreken van een pakket bezorger hooguit een korte verbetering oplevert.

Alle klachten die gemeld zijn door Skelter