Klacht: Klacht over het verlies van mijn pakket geplaatst in de papiercontainer door DHL-bezorger

M.Nejabat op 07 maart 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u met grote teleurstelling over een recente gebeurtenis met betrekking tot een pakket dat ik via uw diensten heb verzonden. Op/ omstreeks 18-02-24 ontving ik een melding dat mijn pakket succesvol was afgeleverd. Echter, tot mijn ontzetting ontdekte ik dat mijn pakket niet op de gebruikelijke plaats was afgeleverd, maar in plaats daarvan in onze papiercontainer was geplaatst door uw bezorger.
Het probleem werd nog verergerd doordat mijn buren de papiercontainer bij het afval hebben gezet zonder de inhoud te controleren. Dit heeft geleid tot het verlies van mijn pakket. Ik ben uitermate teleurgesteld en gefrustreerd door deze gang van zaken. Niet alleen is mijn pakket nu zoekgeraakt, maar het hele incident roept ook serieuze vragen op over de verantwoordelijkheid en zorgvuldigheid van uw bezorgdiensten.
Daarnaast heb ik de DHL-bezorger persoonlijk gesproken en hij heeft toegegeven dat hij inderdaad mijn pakket in de papiercontainer heeft geplaatst, zoals hij dat blijkbaar bij al mijn buren doet. Echter, ik ben hier nooit van op de hoogte gesteld en dit is nooit eerder bij mij gebeurd. Hij gaf aan dat hij niets voor mij kan betekenen en dat ik eerst een klacht moet indienen, zodat DHL dit met zijn werkgever kan afhandelen.
Wat nog meer tot mijn verbazing leidde, is dat de bezorger een briefje met de tekst papier container heeft geschreven en dit in mijn brievenbus heeft gegooid, zonder enige verdere communicatie of waarschuwing over de plaatsing van mijn pakket.
Ik verzoek u dringend om deze kwestie zo spoedig mogelijk op te lossen. Ik verwacht dat er een grondig onderzoek wordt ingesteld naar wat er met mijn pakket is gebeurd en dat er passende maatregelen worden genomen om vergelijkbare voorvallen in de toekomst te voorkomen. Daarnaast verzoek ik om uw medewerking bij het verhalen van de verantwoordelijkheid van de bezorger en het bieden van compensatie voor het verlies van mijn pakket.
Graag ontvang ik binnen 14 een reactie op deze klacht, waarin u aangeeft hoe u van plan bent dit probleem op te lossen. Ik ben van plan verdere stappen te ondernemen als ik geen bevredigende oplossing ontvang.
Ik vertrouw op uw spoedige actie in deze kwestie.

Met vriendelijke groet,
M. Nejabat

adres:
patrijshof 6
2261DZ
Leidschendam

Gewenste Oplossing:

bedrag van mijn aankoop terug

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedemorgen Mehdi Nejabat, Bedankt voor uw bericht. Allereerst mijn oprechte excuses voor deze enorm vervelende situatie. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Heeft u voor mij het track en trace nummer ( Deze begint vaak met JVGL, MDP, JJD, 3S, C, JVGLOTC, JUN, 00...)? Dan zet ik de klacht voor u door en kijk ik na wat nu de beste oplossing is! Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, Aïsha DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht M.Nejabat

9 maanden geleden - Dank voor uw snelle reactie, mijn track en trace- nummer is onder andere het volgende: RG022423567CN. Graag wacht ik uw verdere reactie af. Dank. M. Nejabat

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Bedankt voor uw reactie. Bovenstaand track en trace nummer is geen geldig track en trace nummer bij ons. Ook op uw adres kan ik geen pakket vinden dat rond de genoemde datum door ons bezorgd is. Graag zou ik u willen vragen deze informatie te controleren, zodat wij u verder met u kunnen meekijken. Met vriendelijke groet, Rogier DHL eCommerce E-Care

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 07 maart 2024 om 08:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

 Goedemorgen,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht in behandeling konden nemen. Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd, gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.

Met vriendelijke groet,

Annika
DHL eCommerce E-Care

Alle klachten die gemeld zijn door M.Nejabat