Klacht: Import geannuleerd

Sinda op 19 maart 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hoi, ik heb vorige week iets besteld vanuit OLIVEYOUNG korea en ik zie bij het tracking staan dat POSTNL mijn pakket heeft en dat de import is geannuleerd? Wordt mijn pakket nu gewoon teruggestuurd? Of wordt het alsnof bezorgd? Er staat ook helemaal niks in de PostNL app

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn pakket bij mij bezorgd hebben

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Als u ziet staan dat PostNL het pakket heeft, dan ga ik er van uit dat dat ook zo is. Ik kijk echter voor de zekerheid graag nog even of ik toch wat voor u kan vinden. Mag ik hiervoor ook uw huisnummer? Ook vind ik niets terug op het zendingsnummer wat u heeft toegestuurd. Onze zendingsnummers beginnen meestal met 3S, JVGL, JJD, JUN of CY. Heeft u zo iets? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Maud DHL E-commerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Sinda

8 maanden geleden - Ik heb helaas niet zo een zending nummer. Alleen EG015209679KR. Huisnummer is 2719. Bedankt voor het kijken

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 19 maart 2024 om 08:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sinda,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb geprobeerd uw zending op te zoeken, maar krijg helaas geen resultaat in ons systeem.

Het kan kloppen dat uw pakket is overgedragen aan PostNL, omdat het uit Korea komt. Korea is namelijk een douane plichtig land. DHL eCommerce Nederland kan helaas geen pakketten importeren uit douane plichtige landen. Deze pakketten worden overgedragen aan PostNL. Het beste advies dat ik u daarom kan geven is om even contact op te nemen met de klantenservice van PostNL. Hopelijk kunnen zij u verder helpen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Hartelijke groet,
Roos
DHL eCommerce E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Sinda