Klacht: Fraude door DHL blijft doorgaan!

M.Sd op 17 april 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 28-9-23 plaatste ik een klacht vanwege een DHL koerier die fraudeert met het leveren van pakketten.
Mijn pakketten werden door deze bezorger op niet thuis en later op geweigerd door klant gezet!
Vanzelfsprekend dacht ik dat DHL dit zeer serieus zou nemen, echter tot mijn stomme verbazing hield DHL met allemaal smoesjes de bezorger een hand boven het hoofd.
In tussen heb ik mijn kostbare pakketten nooit meer ontvangen en heeft het me enorm veel tijd en geld gekost!
De klacht werd later als klap op de vuurpijl ook nog eens op opgeslot gezet, terwijl dat nooit is gebeurt!

Enfin, deze week verwachte ik een pakket en tot mijn schrik zag ik dat DHL het pakket weer zou gaan bezorgen (ik had geen vrije keuze om een bezorgbedrijf te selecteren in het bestel proces).
En ja hoor het is weer zover!
De derde keer dat mijn pakket niet is bezorgd!
Deze keer heeft de DHL bezorger een andere optie uitgekozen: niet niet thuis, ook niet geweigerd door klant, maar deze keer op bezorgd!
En u raad het al, ik heb nooit een bezorger aan de deur gehad, noch heb ik een pakket ontvangen!

Ik ben het spuugzat en het gaat er bij mij niet in dat DHL hier elke keer makkelijk mee wegkomt!
Als je de klachten naleest dan gebeurt dit aan de lopende band, maar DHL kan gewoon ongestraft dit soort frauduleuze praktijken voortzetten!
Ik vraag bij deze aan Klacht.nl om dit te escaleren, aangezien dit gewoon schandalig is, dat dit ongestraft voortgezet kan blijven worden door DHL

Ontslag op staande voet van de destbetreffende bezorger!

Ik neem niet het genoegen met we gaan de bezorger hier op aanspreken of smoesjes dat de bezorger dit niet meer kan herinneren.
Dit heb ik vaak genoeg gehoort en mijn vertrouwen is dusdanig geschaadt dat ik ook geen vertrouwen meer heb, dat dit per e-mail word opgelost of gecommuniceerd (dit is namelijk al eerder belooft, zonder oplossing).
Alle coresspondentie, inclusief welke DHL verantwoordelijke dit schandaal gaat aanpakken, wil ik via klacht.nl gecommuniceerd hebben.

Nogmaals een opstaande voet ontslag van de bezorger en ik wil gespecificeerd uitleg over welke stappen DHL gaat ondernemen om dit in de toekomst te voorkomen.
Fraude is een strafbaar feit, dat DHL hier tot heden de hand boven het hoofd heeft gehouden van deze bezorger, geeft aan dat DHL medeplichtig is!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Beste M. Sad, Hartelijk dank voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat u uw pakket niet heeft ontvangen. Graag kijk ik met u mee naar deze zending. Heeft u voor mij het zendingsnummer, samen met uw postcode en huisnummer? Over uw eerdere meldingen, hier wil ik graag voor u naar kijken. Heeft u hiervan voor mij ook wellicht casenummers of oude zendingsnummers? Ik heb al even in het systeem gezocht op uw e-mailadres en telefoonnummer, maar kan geen eerdere contactmomenten vinden helaas. Zodra ik deze informatie van u ontvangen heb, help ik u graag verder. Hartelijke groet, Roos DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht M.Sd

1 maand geleden - Dag Roos, Het gaat om casenummer 1129175 van klacht.nl Waarom hebben jullie deze op opgelost laten zetten, terwijl het probleem nooit is opgelost? Niks persoonlijks naar u toe, maar de respons van DHL is altijd het zelfde. DHL laat altijd in de eerste respons blijken dat ze behulpzaam zijn, echter als het klachtproces vordert, word de benadeelde met een kluit in het riet gestuurd. Wellicht begrijpt u dat ik privacy gevoelige gegevens zoals postcode en huisnummer niet deel. Ik hoop dat u de uitzondering bent en deze bezorger op staande voet ontslaat, want ik neem aan dat u het ook niet normaal vind als en bezorger fraudeert met bezorgingen? De desbetreffende bezorger heeft al meermalen mijn bezorgingen op niet thuis of geweigerd door klant gezet, dit terwijl ik thuis was en absoluut nooit de pakketten heb geweigerd! Ik ben zoals u hopelijk inziet, de dupe van een bezorger die klaarblijkelijk eerder naar huis wilt of wat voor absurde reden heeft om dit elke keer te flikken. DHL is net zo verantwoordelijk hiervoor, omdat uw collega's eerder aangaven dat de bezorger zich niks meer kon herinneren, u snapt hopelijk dat ik dit een heel smerig excuus vind. Mijn excuses als dit persoonlijk overkomt, dat is absoluut niet de bedoeling, echter ben ik heel terrecht boos om het feit dat DHL de hand boven het hoofd houdt van een bezorger die constant fraudeert. Ik zie graag een directe oplossing, zonder dat ik hier nog verdere tijd en moeite moet verspillen. Aan het casenummer moet u voldoende hebben om heel de historie in te zien en tevens in te zien dat er nooit een oplossing/ op staande voet ontslag is uitgevoerd, dit terwijl de specifieke bezorger structureel fraudeert!

Bericht van DHL

1 maand geleden - Beste M. Sad, Hartelijk dank voor uw bericht. Helaas kunnen we niet veel met het oude casenummer en hebben van u echt de opgevraagde gegevens nodig om u verder te kunnen helpen. Zodra wij de opgevraagde informatie hebben ontvangen, kunnen we kijken naar het probleem en eventueel actie ondernemen. Zodra ik deze informatie van u ontvangen heb, help ik u graag verder. Hartelijke groet, Dirk DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht M.Sd

1 maand geleden - Hallo Dirk, Onpersoonlijk ook als je elke keer door een ander persoon word geholpen, maar goed er zijn wel meer dingen die als voor gewoon worden aangenomen bij DHL, zoals het makkelijk wegwuiven van aantoonbare frauduleus gedrag van medewerkers. Dat u niks met het casenummer kan, is tekenent voor deze herhaaldelijke situatie, DHL ontloopt gewoon elke keer de verantwoording, door procedures te bemoeilijken en niet gewoon het probleem op te lossen. Als u oprecht dit probleem had willen oplossen, dan was u zelf proactief geweest daarin, maar dat is duidelijk niet wat gewenst is. DHL staat niet voor niks in de top 3 met de meeste klachten in Nederland. Wanneer gaat er iemand binnen DHL eens reflecteren? Schandalig hoe jullie omgaan met dit soort schandalen binnen jullie bedrijf! Ik wil het respectvol en netjes houden, ondanks dat ik meerdere malen gedupeert ben door frauduleus gedrag van een DHL koerier en een DHL die luchtig de hand boven het hoofd houd van frauderende medewerkers. Echter als er door dit soort schandalen, mensen op straat komen te staan, dan zal ik er niet om treuren, wat je zaait is wat je oogst.

DHL

Heeft op 17 april 2024 om 17:24 geantwoord

Goedemiddag,

Hartelijk bedankt voor uw bericht met de melding dat uw eerdere klacht via Klacht nl niet in behandeling is genomen.

Gezien wij reageren binnen een bepaald tijdbestek, en geen antwoord wordt gegeven, zijn we genoodzaakt om te verwijzen naar onze eigen kanalen om u verder te helpen.

Bij het nalezen van uw klacht met referentie nummer 1129175 is ook te vinden dat u al in contact stond met onze klantenservice, gezien u namen van onze medewerkers kon noemen.

Bij structurele bezorgproblemen helpen we u graag verder via de live chat, met vermelding van meerdere zendingsnummers, die dezelfde problematiek vertonen. Bovendien is via onze live chat uw privacy te waarborgen.
Graag verzoek ik u om contact op te nemen via; https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support om uw klacht nader te onderzoeken. Deze link heb ik ook gedeeld via de vorige klacht onder nummer 1129175.

Mijn excuses vast dat wederom is verwezen naar onze eigen kanalen en hierdoor deze klacht is af te melden als opgelost.

Hopende op uw begrip in deze, wens ik u een fijne dag toe.

Laura
DHL eCommerce E-care

M.Sd

Heeft op 28 april 2024 om 15:47 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Zoals al heel lang bekend, word een gedupeerde klant van het kastje naar de muur gestuurd. De werkwijze is gelijk aan het eindresultaat, namelijk: geen enkele oplossing waar het probleem van de gedupeerde mee word opgelost.
Dat is ook de reden dat DHL in de top 3 staat van de meeste klachten, vreemd heh?!

Alle klachten die gemeld zijn door M.Sd