Klacht: Extra reiskosten ivm niet bezorgen door DHL

DHL bij postnl op 13 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakje op 29-11-2023 verstuurd naar een klant/pakketautomaat. Deze was vol, pakje raakt kwijt en komt op 10-01-2024 retour en ik ben niet thuis. Vervolgens wordt het pakje naar een DHL distributiecentrum gestuurd. Ik moet nu totaal 40 km rijden om het pakje terug te halen en opnieuw naar mijn klant versturen.
Volgens DHL gaat het pakje bij een volle pakketautomaat naar een ander (dichtstbijzijnd) afhaalpunt. In het geval het toch retour afzender gaat dan geld ook…niet thuis, naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Bij mij in het dorp 4 afhaalpunten en DHL stuurt het naar Arnhem. De klantenservice wil je niet helpen en verschuilen zich achter zinloze procedures, Ze willen mij niet te woord staan. De reden: het verzendlabel is via Marktplaats betaald dus is de ontvanger de opdrachtgever en niet de verzender. Zeer onvakkundig en klant onvriendelijk personeel bij de zogenaamde klanten service van DHL. Totaal geen gevoel voor hun werk. Het pakje zou slechts 5 dagen in Arnhem blijven liggen, daarna zou het naar het centrale depot gaan. Buiten het feit om dat ik speciaal vrije uren heb moeten nemen ben ik een paar liter benzine kwijt. DHL wil mij niet compenseren voor hun prutswerk. Ze beantwoorden mijn klacht niet eens omdat ik formeel niet de opdrachtgever van de verzending ben. Mijn klant moet dus maar een klacht indienen. Te belachelijk voor woorden. (overigens heb ik op 29-11-2023 in het totaal 3 pakjes verzonden. Alle 3 kwijt geraakt).
1e pakje is nooit terug gevonden, 2e pakje werd pas op 18 december bezorgd en het 3e pakje kwam retour)
Klacht is gemeld bij DHL onder nummer: 23241184

Gewenste Oplossing:

-Totaal 40 km gereden a 0,28 11,20 reiskosten vergoeding.
-Retour betalen van de verzendkosten (aan ontvanger)
-Bos bloemen en een welgemeende excuses voor het geleverde prutswerk
-Vergoeding voor de onnodige tijd die ik in al het klachtenwerk gestoken heb.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 weken geleden - Goedemiddag, Hartelijk bedankt voor uw uitgebreide klacht over het gebrek aan geleverde service door DHL. Heel jammer dat uw 3 pakketten problemen ondervonden bij het zendproces. In het geval van het pakket dat met een Marktplaatslabel is verstuurd, kan zowel de afzender als de ontvanger van een pakket een onderzoek starten bij DHL. Alleen is met Marktplaats overeengekomen dat de ontvanger de gevonden resultaten gedeeld krijgt. Zij kunnen ook een restitutie aanvragen bij DHL. We kijken de zendingen, indien nog gewenst, voor u na. Kunt u hiervoor de zendingsnummers/QR codes delen met uw postcode en huisnummer en de postcode en huisnummer van de geadresseerde? Alvast bedankt voor de te nemen moeite en met vriendelijke groet, Laura DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht DHL bij postnl

2 weken geleden - Laura, Dank voor de reactie. Zoals ik al in mijn klacht schreef is het pakje bij mij terugbezorgd. Ik was niet thuis. Ik woon in Dieren en wij hebben 4 servicepunten in het dorp. Het pakje is naar het depot in Arnhem gestuurd. Toen ik via de chat aan de klantenservice vroeg of het pakje alsnog bezorgd kon worden bij een afhaalpunt in dieren was het antwoord resoluut NEE. Ik MOEST het binnen 5 dagen ophalen anders ging het naar het centrale depot waar ik het op moest halen. Na 3 maanden niet ophalen.....einde verhaal, het wordt dan als verloren beschouwd. Volgens de chat medewerkers van DHL kan ik GEEN klacht indienen en moet mijn klant het doen. Het pakje is inmiddels door mij opgehaald in Arnhem bij het depot. Omdat mijn klant afgelopen weekend bij mij in de buurt was heeft hij het zelf maar bij mij opgehaald. Later heb ik via de chat contact gehad met een andere medewerker van DHL. Volgens die medewerker kon ze het pakje alsnog bij een afhaalpunt in Dieren laten bezorgen. Het antwoord is dus per medewerker verschillend. Men heeft dus absoluut geen vakkennis. Buiten vrije uren om heeft het mij dus onnodig veel geld gekost om het pakje op te halen. Dit door de fouten van DHL. De onnodig gemaakte kosten wil ik dus gewoon vergoed hebben. Ik hoop dat je het verhaal begrijpt. Je mag mij anders ook bellen. Vriendelijke groeten, Rob

Bericht van DHL

1 week geleden - Beste Rob, Bedankt voor de aanvullende informatie. U geeft aan dat het pakket in eerste instantie onterecht retour is gegaan naar u als afzender zijnde, omdat de pakketautomaat vol zat. Maar dat het pakket bij het retour gaan niet op uw adres is bezorgd en ook niet bij één van de ServicePoints bij u de buurt. Maar u het heeft moeten afhalen bij een depot. In het bericht staat alleen niet het zendingsnummer van het pakket waar het om gaat (dat is verstuurd via Marktplaats en waarbij u aangeeft dat het u via de klantenservice niet is gelukt om hierover een klacht in te dienen). Wat is het zendingsnummer waaronder u het pakket oorspronkelijk hebt verstuurd? Zendingsnummers beginnen doorgaans met 3S, CY, JVGL, JUN of JJD of eindigen op DE. Mocht u het pakket met een QR-code hebben verstuurd dan staat er onder de QR-code een nummer beginnend met MDP en heeft u na versturen een afgiftebewijs gekregen met daarop een JVGL-nummer. We ontvangen in dat geval graag beide nummers. En wat is uw postcode en huisnummer? Zodat we ook de retourzending kunnen nakijken. We zien graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Marlou DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht DHL bij postnl

1 week geleden - Marlou, Mijn postcode en huisnummer zijn: 6953AN nr. 1 Het QR nummer is MDP5WNL3783 Het afgifte bewijs kan ik niet meer vinden, ik verstuur (of liever gezegd verstuurde) tientallen pakketten via DHL. Ik weet niet wat je na wilt kijken op de zending maar volgens mij is mijn verhaal duidelijk. Ik vind de klantenservice (via de chat) eigenlijk belabberd slecht. Als je 4 medewerkers spreekt krijg je bij wijze van spreken 5 verschillende antwoorden zal ik maar zeggen. De dag dat ik het briefje in mijn brievenbus vond waarop ik via een QR code kon ontdekken waar ik het pakje kon afhalen heb ik meteen contact gezocht met de klanten service via de chat. Volgens die zogenaamde servicemedewerker kon op GEEN enkele manier meer het pakje bij mij thuis bezorgd worden. Er werd ook geen moeite gedaan. Ik MOEST het zelf maar in Arnhem ophalen enz enz enz. Nadat ik het pakje zelf maar heb opgehaald zocht ik andermaal contact met de DHL klantenservice ......hé das raar....nu ineens een vriendelijke juffrouw.....die WEL moeite doet en nu wel speciaal een nieuwe verzendopdracht kan regelen zodat het pakje bij het dichtstbijzijnde afhaal punt bezorgd kan worden. Helaas was het kwaad toen al geschied want ik had het pakje zelf al opgehaald. Ik hoop dat het verhaal duidelijk is. Met vriendelijke groeten, Rob

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 13 februari 2024 om 08:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Ik kan mij de teleurstelling goed voorstellen wanneer het pakket retour gaat omdat we het niet kunnen leveren in de automaat. Al helemaal nu u hier al een tijdje mee bezig bent. Het lijkt erop dat het niet mogelijk was om uit te wijken naar een ander punt in de buurt. Natuurlijk vervelend nu het pakket ook niet naar een dichtbij punt bij u is geleverd. Wat hier precies mis is gegaan is helaas voor mij onduidelijk.

Het pakket is inderdaad onterecht retour verzonden. Ik heb hier een case voor aangemaakt en deze doorgezet naar de backoffice. Zij zullen dit verder uitzoeken. Zodra we meer informatie en de uitslag hebben, ontvangt de ontvanger bericht van ons over een mogelijke restitutie. Dit omdat de ontvanger het label heeft betaald.

Wij hebben hier geen andere vergoedingen voor.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

DHL bij postnl

Heeft op 13 februari 2024 om 18:51 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Het probleem is NIET opgelost. Het is weer eens verschuilen van DHL achter onbevredigende antwoorden.
Het is niet meer en minder dan logisch dat mijn klant die het verzendlabel betaald heeft restitutie krijgt. Immers moeten jullie niet vergeten dat jullie van DHL een wanprestatie geleverd hebben. Jullie hebben niet geleverd waar voor betaald is. Niet voor niets zoveel negatieve recensies.
Waar het hier om gaat is dat er in deze casus fout op fout op fout gemaakt zijn. Ik moest gedwongen het pakje ophalen omdat DHL de woorden KLANTVRIENDELIJKHEID en SERVICE niet kent. Ik heb onnodig 40 km moeten rijden door onkunde, prutswerk en serviceloze medewerkers.
Voor alle duidelijkheid nog 1x de casus: 1 dag, 3 pakjes ingeleverd, alle 3 spoorloos. TOP DHL 100% slecht werk geleverd. Ik heb het over eind november 2023.
Na \"slechts\" 3 weken kont 1 pakje boven water. Het 2e pakje is als verloren beschouwd door DHL. Gewoon gestolen/verduisterd door 1 van jullie \"betrouwbare\" medewerkers of misschien beschadigd/kapot gegaan door onzorgvuldig handelen? Weet je wat, we schepen de klant af en zeggen dat het niet te vinden is. Het 3e pakje betreft het pakje van mijn klacht. Het is na 6 weken eindelijk bovenwater gekomen en toen duurde het nog een week voordat het bezorgd heeft.
Dus ja, mijn klant, de ontvanger de verzendkosten terug betalen en mij schadeloos stellen voor de gemaakte koste. Ik verwacht dan ook deze week nog bericht dat ik 40 km vergoed ga krijgen.
In december heb ik tussen de 1500 en 2000 advertenties op Marktplaat staan die door veel, heel veel mensen bekeken worden. Ik houd het niet bij maar het kan maar zo zijn dat ik 100 a 200 pakjes per jaar via DHL verstuur.
Denken jullie dat ik het accepteer als ik mijn kilometers niet vergoed krijg?
Een negatieve recensie is zo geplaatst. Vergeet niet dat ik alle Chat gesprekken op mijn computer bewaard heb. Een tekstblok op Marktplaats bij mijn advertenties dat ik \"vanwege zeer slechte bezorging en een nog slechtere klantenservice\" NIET meer met DHL verstuur is zo gemaakt.
Het is nog niet zover. Toon aan wat u als \"klantenservice\" waard ben.

Reactie van de melder van de klacht DHL bij postnl

1 week geleden - Dank voor de ZEER slechte service. Helaas kan ik op reviewsites niet minder dan 1 ster geven. Snelheid van bezorgen 1 ster, is al binnen 6 weken bezorgd. Communiceren ook 1 ster, zeer slecht en onprofessioneel. DHL medewerkers zijn een ster in ontwijken van de vragen. Daarvoor toch 10 sterren. Oplossing van het probleem 1 ster Vrienden/familie/collega's en anderen DHL adviseren. NEE!!!!!! absoluut afraden. Advertenties op Marktplaat aanpassen met de tekst: In verband met zeer slechte bezorging en service doe ik geen zaken meer met DHL. Met zeer onvriendelijke groeten een zeer ontevreden klant.

Alle klachten die gemeld zijn door DHL bij postnl