Mijn Klacht:
Pakje op 29-11-2023 verstuurd naar een klant/pakketautomaat. Deze was vol, pakje raakt kwijt en komt op 10-01-2024 retour en ik ben niet thuis. Vervolgens wordt het pakje naar een DHL distributiecentrum gestuurd. Ik moet nu totaal 40 km rijden om het pakje terug te halen en opnieuw naar mijn klant versturen.
Volgens DHL gaat het pakje bij een volle pakketautomaat naar een ander (dichtstbijzijnd) afhaalpunt. In het geval het toch retour afzender gaat dan geld ook…niet thuis, naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Bij mij in het dorp 4 afhaalpunten en DHL stuurt het naar Arnhem. De klantenservice wil je niet helpen en verschuilen zich achter zinloze procedures, Ze willen mij niet te woord staan. De reden: het verzendlabel is via Marktplaats betaald dus is de ontvanger de opdrachtgever en niet de verzender. Zeer onvakkundig en klant onvriendelijk personeel bij de zogenaamde klanten service van DHL. Totaal geen gevoel voor hun werk. Het pakje zou slechts 5 dagen in Arnhem blijven liggen, daarna zou het naar het centrale depot gaan. Buiten het feit om dat ik speciaal vrije uren heb moeten nemen ben ik een paar liter benzine kwijt. DHL wil mij niet compenseren voor hun prutswerk. Ze beantwoorden mijn klacht niet eens omdat ik formeel niet de opdrachtgever van de verzending ben. Mijn klant moet dus maar een klacht indienen. Te belachelijk voor woorden. (overigens heb ik op 29-11-2023 in het totaal 3 pakjes verzonden. Alle 3 kwijt geraakt).
1e pakje is nooit terug gevonden, 2e pakje werd pas op 18 december bezorgd en het 3e pakje kwam retour)
Klacht is gemeld bij DHL onder nummer: 23241184
Gewenste Oplossing:
-Totaal 40 km gereden a 0,28 11,20 reiskosten vergoeding.
-Retour betalen van de verzendkosten (aan ontvanger)
-Bos bloemen en een welgemeende excuses voor het geleverde prutswerk
-Vergoeding voor de onnodige tijd die ik in al het klachtenwerk gestoken heb.