Klacht: Drie pakketjes via het label van Marktplaats verdwenen

NetjeV op 10 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Pakket MDPR2YLMZ6M, postcode 3311PP is met de streepjescode van Marktplaats verstuurd op 27 oktober en kwam niet in de goede regio aan. Het pakket zou 1 a 2 dagen vertraging hebben. Volgens DHL is het ‘correct’ naar mij retour gestuurd op 30 oktober. Ik heb een onderzoek laten instellen maar het blijkt dat alleen de ontvanger hiervan terugkoppeling krijgt. Vreemd dat de ontvanger dus te horen heeft gekregen dat het pakket naar mij is teruggestuurd en ik dat pas na uren aan de telefoon met DHL hoorde. De ontvanger zou dus kunnen denken dat ik het artikel terug heb gekregen maar niks meer heb laten horen. Helaas is het nu 5 januari en nog steeds niet ontvangen en nooit meer wat gehoord. Ik heb het bedrag aan de koper terugbetaald, inclusief de verzendkosten. Dus artikel kwijt, geld kwijt, veel tijd kwijt en heel veel frustratie. En dan te bedenken dat dit één van de drie pakketten is die in één week op deze manier kwijt zijn geraakt. Op precies dezelfde manier. DHL zegt trouwens dat het komt omdat marktplaats alleen deze manier aanbiedt en marktplaats zegt dat het aan DHL ligt. Waardeloos.

Gewenste Oplossing:

Ik vind het schandalig dat jullie de verzender niet op de hoogte houden en gewoon zeggen dat het pakket 'correct' retour is gestuurd. Ik ben drie pakketten op dezelfde manier kwijtgeraakt en jullie zouden meer actie moeten ondernemen om te onderzoeken waar het aan ligt. En gewoon verantwoordelijkheid tonen. Ik denk dat de pakketten nooit meer boven water komen maar kijk eens naar de manier van verzenden met die streepjescodes. In ieder geval is het voor mij klaar want ik ben het vertrouwen in DHL kwijt en verstuur marktplaats artikelen alleen nog met postnl.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

10 maanden geleden - Goedenavond, Bedank voor uw bericht. U geeft aan dat er drie pakketten - verstuurd via Marktplaats in oktober - niet zijn aangekomen bij de geadresseerden en ook niet bij u retour zijn afgeleverd. Dat klinkt niet best. Begrijp dat er vanuit u nog vragen zijn over deze drie zendingen. Normaal gesproken krijgen verzenders de terugkoppeling bij een onderzoek. Voor Marktplaats zendingen geldt echter dat de koper bericht krijgt binnen een case. Wanneer het pakket niet binnen de gestelde termijn retour aankomt, kan een ontvanger altijd reageren op de e-mail binnen de case en zal het verder worden opgepakt door mijn collega's van de backoffice. Begrijp dat u het bedrag aan de koper hebt terugbetaald voor het pakket dat u op 27 oktober hebt verstuurd. Is uw vraag of er vanuit de case een vergoeding is betaald voor dit pakket? Zou u het casenummer van het onderzoek naar uw vermiste pakket kunnen sturen? Zodat ik hier verder naar kan kijken. Mocht u een andere vraag hebben over deze zending, dan hoor ik dat graag. Uit uw bericht maak ik op dat u ook vragen heeft over de andere twee pakketten. Zou u de zendingsnummers van de andere twee pakketten kunnen sturen en eventueel de bijbehorende casenummers? En wat u vraag daarover precies is. We zien uw reactie tegemoet. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Marlou DHL eCommerce E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 10 januari 2024 om 09:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht in behandeling konden nemen. Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd, gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.

Met vriendelijke groet,
Marlou
DHL eCommerce E-care

NetjeV

Heeft op 11 januari 2024 om 12:23 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Waardeloos. Ik heb gereageerd maar DHL zegt dat ik niet heb gereageerd dus ze gaan er vanuit dat de klacht is opgelost. Dus niet.

Alle klachten die gemeld zijn door NetjeV