Mijn Klacht:
Pakket MDPR2YLMZ6M, postcode 3311PP is met de streepjescode van Marktplaats verstuurd op 27 oktober en kwam niet in de goede regio aan. Het pakket zou 1 a 2 dagen vertraging hebben. Volgens DHL is het ‘correct’ naar mij retour gestuurd op 30 oktober. Ik heb een onderzoek laten instellen maar het blijkt dat alleen de ontvanger hiervan terugkoppeling krijgt. Vreemd dat de ontvanger dus te horen heeft gekregen dat het pakket naar mij is teruggestuurd en ik dat pas na uren aan de telefoon met DHL hoorde. De ontvanger zou dus kunnen denken dat ik het artikel terug heb gekregen maar niks meer heb laten horen. Helaas is het nu 5 januari en nog steeds niet ontvangen en nooit meer wat gehoord. Ik heb het bedrag aan de koper terugbetaald, inclusief de verzendkosten. Dus artikel kwijt, geld kwijt, veel tijd kwijt en heel veel frustratie. En dan te bedenken dat dit één van de drie pakketten is die in één week op deze manier kwijt zijn geraakt. Op precies dezelfde manier. DHL zegt trouwens dat het komt omdat marktplaats alleen deze manier aanbiedt en marktplaats zegt dat het aan DHL ligt. Waardeloos.
Gewenste Oplossing:
Ik vind het schandalig dat jullie de verzender niet op de hoogte houden en gewoon zeggen dat het pakket 'correct' retour is gestuurd. Ik ben drie pakketten op dezelfde manier kwijtgeraakt en jullie zouden meer actie moeten ondernemen om te onderzoeken waar het aan ligt. En gewoon verantwoordelijkheid tonen. Ik denk dat de pakketten nooit meer boven water komen maar kijk eens naar de manier van verzenden met die streepjescodes. In ieder geval is het voor mij klaar want ik ben het vertrouwen in DHL kwijt en verstuur marktplaats artikelen alleen nog met postnl.