Klacht: DHL zegt vaak dat ik niet thuis ben

steenpad op 24 juni 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
βœ… Klacht opgelost op 24 juni 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste heer, Wat naar dat u uw pakket zaterdag niet had ontvangen. U geeft aan dat 's avonds de melding kwam dat u niet thuis was. Volgens onze gegevens is het pakket echter afgeleverd en er staat geen niet thuis...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 24 juni 2015

Een klant van DHL heeft herhaaldelijk ervaren dat het bedrijf aangeeft dat hij niet thuis is tijdens de bezorging van zijn pakket, terwijl hij de hele dag thuis was. Ondanks contact met de klantenservice, die bevestigde dat het pakket die dag bezorgd zou worden, ontving hij later een melding dat hij niet thuis was. De klant beschouwt deze situatie als onwaar en heeft dit probleem meerdere keren meegemaakt.

Mijn Klacht:

Deze zaterdag zou mijn pakket bezorgd worden. De gehele dag heb ik de zending gevolgd op hun webpagina. Om 13:55 nog gebeld met de klantenservice. Antwoord was dat het pakket nog vandaag bezorgd zou worden. Om 1915 verschijnt op de website de mededeling dat de ontvanger niet thuis was. Dit is de zoveelste keer dat deze melding door DHL wordt gedaan terwijl dit niet waar is. Ik ben wederom de gehele dag thuis gebleven.

Hoe kan dit. DHL liegt.

Gewenste Oplossing:

Als het pakket z.s.m. bezorgd word.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 juni 2015 om 09:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer,

Wat naar dat u uw pakket zaterdag niet had ontvangen.

U geeft aan dat 's avonds de melding kwam dat u niet thuis was. Volgens onze gegevens is het pakket echter afgeleverd en er staat geen niet thuis melding in ons systeem. De reden dat de tijd van deze scan zo laat was komt doordat de bezorger die dag geen (werkende) handscanner bij zich had. Hierdoor konden de gegevens pas 's avonds op het depot ingevoerd worden in het systeem. Dit reflecteert dus niet de daadwerkelijke tijd dat het zou zijn afgeleverd.

Indien u het inmiddels echter nog steeds niet heeft ontvangen, doe dan ten eerste voor de zekerheid navraag bij uw buren. Indien die het ook niet hebben, contacteer dan de verzender. Die heeft de mogelijkheid om bij DHL een onderzoek te laten starten.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
David

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk β€” niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM