Klacht: DHL denk dat de klacht is opgelost…….maar dat is niet juist

SAvelde op 02 maart 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dit is de oplossing volgens DHL……maar geen pakket en de chauffeur mag het niet zomaar voor de deur neerleggen en heeft het waarschijnlijk zelf meegenomen (maar dat mag je niet zeggen). Ze mogen wel zeggen dat ik het tegendeel moet bewijzen….totaal de omgekeerde wereld.
OPLOSSING VOLGENS DHL:

Bedankt voor uw bericht.

Uit alle controles van het onderzoek die zijn uitgevoerd is gebleken dat dit pakket op het adres bezorgd zou zijn. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is, aangezien u aangeeft dit pakket niet te hebben ontvangen.

Omdat uit alle controles is gebleken dat dit pakket bezorgd is, kunnen wij dit standpunt alleen herzien als u nieuwe informatie of bewijsmiddelen, bijvoorbeeld camerabeelden, heeft waaruit het tegendeel blijkt. Deze informatie kunt u of de verzender dan aanleveren in reactie op onze mail over het onderzoek of via de chat van onze klantenservice.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Rogier
DHL eCommerce E-care

Op 6 januari 2024 is er een pakket voor mij afgegeven bij een DHL Servicepunt, daarna veder geen voortgang van het proces. Ik heb de verzender hierover aangesproken en die heeft contact gehad met DHL en die moesten een onderzoek starten dit zou 3 tot 5 wekdagen duren….maar helaas er was meer onderzoek nodig. Op 16 januari 2024 (dus 10 dagen later ineens ontvangen in het sorteercentrum, 17 januari verwerkt in sorteercentrum en de 18e januari aangekomen in jou regio en bezorger onderweg. Op 18 januari om 12.51 bezorgt ( echter er was niemand thuis en geen briefje in de bus dat het bezorgt is bij de buren…….Ook rondom het huis geen pakketje gevonden. Bovendien mag een bezorger het pakketje niet voor de deur leggen !!!!!!!
DHL gebeld en de verzender moest contact opnemen….en juist ja er moest weer een onderzoek worden ingesteld. Om een lang verhaal kort te maken, DHL zegt het pakket is bezorgd en het dossier is gesloten. Daarop aangegeven bij de verzender en ook zelf bij DHL dat dat pertinent niet waar is en ik de bezorger wil spreken,
Vandaag 8 februari zelf weer contact opgenomen met DHL en die zeggen doodleuk pakket is bezorgd. Ik ben er helemaal klaar mee.

Gewenste Oplossing:
Pakketje alsnog bezorgen en anders DHL in gebreke stellen en een vergoeding van € 120,00 en niet de prijs per kilo.

Gewenste Oplossing:

Pakketje alsnog bezorgen en anders DHL in gebreke stellen en een vergoeding van € 120,00 en niet de prijs per kilo.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht SAvelde

9 maanden geleden - Nu staat die weer op opgelost terwijl dat weer niet zo is. Zendingsnummer: JVGLOTC0052894905 casenummer 24243543

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u het niet eens bent met de uitslag van het onderzoek en dat is natuurlijk heel erg vervelend. Uit ons onderzoek is gebleken dat uw zending zonder bijzonderheden is afgeleverd. U geeft echter aan dat dit niet zo is. Heeft u bewijs voor ons waaruit het tegendeel word bewezen? Alleen op deze manier kunnen wij dit onderzoek herzien. Anders zal het onderzoek gesloten blijven. Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, Aïsha DHL E-commerce E-care

Reactie van de melder van de klacht SAvelde

9 maanden geleden - Ja hoor we waren beide aan het werk dus niemand thuis. Geen briefje in de deur dat het bij de buren ligt en de bezorger mag het NIET voor de deur neerleggen. eigenlijk te gek voor woorden dat ik moet bewijzen dat het pakket niet afgeleverd is. Vraag de bezorger maar waar het pakket gebleven is, want dat weet die denk ik niet......... Jullie weten wie de bezorger is en vraag hem maar.....waarschijnlijk zelf meegenomen of voor de deur neer gelegd (met alle gevolgen vandien..... ZEER SLECHTE ZAAK DIT, MAAR IK BEN NIET DE ENIGE. HET INTERNET STAAT VOL MET DIT SOORT KLACHTEN!!!!!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 maart 2024 om 15:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor uw bericht.

Ik begrijp dat u het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek. Ik begrijp dat dit vervelend is.

Uit uw berichten is er nog geen nieuw bewijs naar voren gekomen waardoor wij ons standpunt zullen herzien. Zonder nieuw bewijs of informatie zal het onderzoek niet heropend worden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Rogier
DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht SAvelde

9 maanden geleden - en nu staat die wee op opgelost lekker makkelijk!

SAvelde

Heeft op 05 maart 2024 om 15:43 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Nu staat die weer op opgelost terwijl dat weer niet zo is.
Zendingsnummer: JVGLOTC0052894905
casenummer 24243543

Alle klachten die gemeld zijn door SAvelde