Klacht: DHL bezorger rijdt over het trottoir, in een galerij onder de huizen

Gerrit V. op 20 maart 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanochtend omstreeks 11:15 uur was ik getuige van wel heel raar verkeersgedrag van een van de onderaannemers van DHL. Deze reed met zijn (witte) busje komende vanaf de richting van het centrum in Amsterdam ter hoogte van de Admiralengracht, in tegengestelde richting van het verkeer, het trottoir van de Jan Evertsenstraat (45) op, door de galerij onder huizen. Toen hij niet meer verder kon vanwege de uitstalling van een winkel, Workshoes 4 Less (de galerij is daar lager), ging hij nog steeds in tegengestelde richting het fietspad op, om vervolgens vanaf de Marco Polostraat zijn weg over het trottoir, in de galerij onder de huizen te vervolgen tot de Vespuccistraat. Daar draaide hij weer de rijweg op in de rijrichting van het verkeer. Op dat moment kwamen er toevallig twee politie agenten voorbij gefietst. Die heb ik verteld waar ik zojuist getuige van was geweest, en een van de agenten heeft de bestuurder aangesproken. Op het moment dat de agenten weer weg waren, draaide het busje ter hoogte van de Jan Evertsenstraat scheef een parkeerplaats op, half (omdat hij scheef stond) op het fietspad. Om even later weer via het fietspad de weg afsnijdend de Admiralengracht op te rijden richting de Postjesweg. Dus ondanks dat hij was aangesproken door de politie ging hij door met zijn vreemde verkeersgedrag. Dat ritje in de galerij onder huizen, twee zijstraten lang, was wel echt heel vreemd!!! Net alsof de chauffeur of zijn bijrijder te lui waren om een stukje te lopen. Er zat wel een bordje onder de vooruit dat ze voor DHL reden, maar geen van beide droeg bedrijfskleding van DHL.

Gewenste Oplossing:

Bestuurders moet door DHL op zijn rijgedrag aangesproken worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

8 maanden geleden - Beste Gerrit Versteeg, Hartelijk dank voor uw bericht. Dit is zeker geen gewenst gedrag van onze bezorger en graag wil ik de klacht voor u doorzetten, zodat de bezorger hier ook op afgesproken zal worden. Heeft u toevallig een kenteken kunnen noteren van het busje? Ik hoor graag van u. Hartelijke groet, Roos DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Gerrit V.

8 maanden geleden - Beste Roos, Nee, dat heb ik helaas niet gedaan. Kunt u dat niet achterhalen aan de hand van de de gps informatie van een terminal scan omstreeks 11:15 uur gisteren. Vriendelijke groet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 20 maart 2024 om 08:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag Gerrit Versteeg,

Hartelijk bedankt voor uw bericht.

Ik begrijp dat u geen kenteken heeft kunnen noteren. Deze klacht kan alleen doorgezet worden met een juist kentekennummer aangezien er ook geen pakket is geleverd waarmee wij de klacht kunnen doorzetten.

Ik wil u in ieder geval mijn excuses aanbieden voor het ongepaste rijgedrag en ik verwacht dat dit niet nogmaals zal voorkomen. Mocht u toch tegen problemen blijven aanlopen, dan horen wij dit uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Senna
DHL eCommerce E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Gerrit V.