Klacht: Afleveren is NIET hetzelfde als pakket voor de deur leggen

Anneanneanne op 14 februari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb inmiddels de afgelopen 2 weken al enige malen geklaagd bij DHL dat het pakket voor de deur neergelegd wordt en in het systeem komt als afgeleverd bij klant.
Als ik weg ben, probeer ik het huis toch bewoond te laten lijken. Helaas is zo’n pakket voor de deur een duidelijk signaal dat ik niet thuis ben

Gewenste Oplossing:

Als DHL het pakket bij afwezigheid gewoon naar een servicepunt brengt ipv voor de deur neerlegt
Nu staat in het systeem dat het pakket is geleverd, wordt het gestolen, dan kan ik niet bewijzen dat het pakket niet overhandigd is, maar in het zicht vanaf de staat is neergelegd.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

9 maanden geleden - Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Een pakket onbeheerd achterlaten voor de deur is natuurlijk absoluut niet toegestaan en gevaarlijk in verband met schade en diefstal. Ik zou hier een klacht van kunnen maken en deze kunnen doorsturen naar de cityhub manager. Hij/zij zal dit verder serieus gaan bespreken en oppakken met de bezorger. Heeft u voor ons het zendingsnummer? Dit nummer begint vaak met JVGL, 3S, JUN, JJD of CY. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Jim DHL eCommerce E-care

Reactie van de melder van de klacht Anneanneanne

9 maanden geleden - Het betreft meerdere zendingen. Die ik gisteren voor de deur vond is (J)VGL06289524001468260427 van TEMU Vorige week woensdag 3SXEKH120560320 Van de andere 2 pakketten, die ik vorige week maandag voor de deur aantrof, is de verpakking weg. Dus in iets meer dan een week zijn er 4 pakketten verdwenen. Een andere zending is wel meegenomen, maar vervolgens in een zwart gat verdwenen. Het is dus niet iets eenmaligs, maar gewoon een 100% score. En kwalijk dat er niets maar dan ook niets met mijn klacht wordt gedaan.

DHL

Heeft op 14 februari 2024 om 09:51 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Anne,

Bedankt voor de aanvullende informatie. Wat zonde dat er nu pakketten weg zijn en het door de achtergelaten pakketten ook zichtbaar is wanneer je niet thuis bent.

Voor de vier pakketten die niet zijn aangekomen, is het advies contact op te nemen met de verzender(s).

Ik heb uw klacht over het onbeheerd achterlaten van zendingen bij uw voordeur, doorgezet naar de leidinggevende van de Cityhub waarvoor de bezorgers in uw buurt rijden.

Hoop dat dit ervoor zorgt dat het vanaf nu beter gaat! Zo niet, laat het ons dan gelijk even weten alstublieft. Het snelst gaat dat via onze livechat of telefonisch: https://www.dhlecommerce.nl/nl/consument/support.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Marlou
DHL eCommerce E-care

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Anneanneanne

Heeft op 14 februari 2024 om 10:49 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Eerst zien, dan geloven. Ik heb al zo vaak geklaagd en er veranderd niets.
Ik heb namelijk de laatste 3 keer van de chat gebruik gemaakt en dat heeft niets opgeleverd. Ook kost het heeeeel veeeel moeite om de chat aan het verstand te brengen wat het probleem is. En die chat verbind je dan vervolgens niet door met een mens.
Indien het pakket zoek raakt (en dat is de nodige kereg gebeurd) is het advies om contact op te nemen met de verzender. Die vervolgens zegt dat volgens het systeem het pakket is afgeleverd en dus weigert iets te doen.
De geboden oplossing is dus niet goed.

Alle klachten die gemeld zijn door Anneanneanne