Klacht: Adress onbekend

Ted adelij op 16 maart 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Rond kerst heb ik een pakket van 30 euro besteld en betaald bij aliexpress. Op de dag van aflevering door DHL was ik de hele dag thuis, maar ondanks dat heb ik mijn pakket niet gekregen. De DHL bezorger had mijn adress als onbekend aangegeven, waardoor het terug naar China is gestuurd. Echter, DHL kan dit niet aantonen, omdat ze geen track en tracé hebben aangemaakt en de verkoper in China zegt dat ze tot nu toe het pakket niet binnen hebben gekregen. Aliexpress stuurt mij naar DHL en DHL verwijst mij terug naar aliexpress. Aan het einde van het verhaal heb ik geen pakket en ben ik mijn geld kwijt.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer ik mijn pakket heb of mijn geld vergoed krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 16 maart 2024 om 11:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Dank voor uw bericht.

Wat vervelend dat u de zending niet had ontvangen, mijn excuses hiervoor. Ik heb de zending voor u nagekeken, en ik zie inderdaad dat deze retour is verzonden. De verzender van uw pakket, in dit geval Aliexpress kan hiervoor een onderzoek bij ons starten als zij uw zending niet retour hebben ontvangen. Wij mogen helaas enkel op het verzoek van de verzender een onderzoek starten. U hebt een overeenkomst met de verzender en bent een klant van de verzender. U betaalt de producten en de verzendkosten aan de verzender, de verzender draagt daarom verantwoordelijkheid voor het pakket richting u. Voor de bezorging heeft de verzender DHL opdracht gegeven, en een overeenkomst met ons gesloten. Indien er iets mis gaat bij ons, is het aan de verzender om dit met ons op te pakken. Zodoende dat zij uw aanspreekpunt zijn en een oplossing dienen te bieden. Bijvoorbeeld door een onderzoek bij ons op te starten.

Jammer genoeg kunnen wij pas verder voor u aan de slag zodra de verzender het onderzoek heeft gestart, u kunt het beste nogmaals met hen contact opnemen voor een onderzoek.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Annika
DHL eCommerce E-Care.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Ted adelij