Klacht: Demping eetkamerstoelen slecht

ErikKlacht op 30 maart 2018 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Een paar weken na in gebruikname merkten wij dat het dempingsmateriaal langs de randen van de stoelen wel erg dun is. Wij hadden dat in het begin niet direct in de gaten, maar pas naarmate je iets langer zit. De demping is inmiddels ook in het midden minder geworden, waardoor je de randen van de stoelen direct voelt. Wij hebben dit een maand later gemeld bij de klantenservice van Leen Bakker. Na 2 weken wederom contact gezocht met de klantenservice, maar toen bleek dat wij de klacht hadden moeten melden bij de vestiging van aankoop.

We zijn teruggegaan met een van de stoelen naar de vestiging en hebben geconstateerd dat het dempingsmateriaal van de showroomstoelen ook vrij dun is. Dus het probleem zou waarschijnlijk weer terugkomen.

Leen Bakker wilde de stoelen alleen terugnemen in de originele verpakking. Maar ja, de dozen van de 8 stoelen heb ik destijds bij de vestiging achtergelaten anders pasten ze niet in de auto.

Leen Bakker doet verder niets met onze klacht. Aangezien de showroomstoelen hetzelfde zijn spreekt men van een “spijtaankoop”. Wij zijn van mening dat de kwaliteit van het dempingsmateriaal te wensen overlaat. Zou het dempingsmateriaal op een vlakke plaat zijn gemonteerd zou je in ieder geval geen rand voelen. Echter in dit geval is het midden van de stoel dieper dan de randen. Nu de demping afneemt zak je verder weg in de stoel waardoor de druk langs de randen toeneemt.

Ook na het inschakelen van een jurist beroept Leen Bakker zich op het feit dat ook showroomstoelen hetzelfde zijn. Ja, inderdaad dezelfde ondeugdelijke kwaliteit.

Mijn voorstel was niet eens geld terug, maar omruilen voor een kwalitatief betere stoel. Maar ook dat wil Leen Bakker niet.

Leveren van een kwalitatief betere stoel (betere demping zitvlak)

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Leen Bakker

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Leen Bakker nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door