Klacht: Defecte SSD

op 05 juli 2017 over Dell in de categorie Electronica - Computers

Defecte SSD moest teruggenomen worden, ondanks dat ik heb aangegeven dat ik deze defecte SSD zou willen behouden om een data recovery te proberen uit te laten voeren aangezien er waardevolle informatie op de SSD stond. Ik kon met geen mogelijkheid de SSD behouden of overnemen. Ook niet tegen betaling.

Klacht melding:

Geachtte heer/mevrouw,

Support aanvraag nummer 950294888, serviveoproepnummer 10327036653.
Naar aanleiding van een uitgevoerde reparatie binnen de garantie periode heb ik een klacht.
Mijn zakelijke laptop ging op vrijdag middag 30 juni plotseling stuk op het moment dat ik deze in een Dell docking systeem plaatste. Het systeem herkende de SSD niet meer. Vervolgens heb ik diezelfde dag contact opgenomen met Dell om te vragen wat ik moet doen. Hierbij werd aangegeven dat ik mijn SSD eventueel zelf eruit en er weer in kon proberen te plaatsen om te zien of dit zou helpen. Dit hielp niet, zodat ik weer contact heb opgenomen om toch een monteur langs te sturen. Deze kwam op 4 juli 2017 met een nieuwe SSD en na vervangen bleek de hardware weer te werken. Het probleem lag dus aan een defecte SSD. Ik heb direct aan de monteur aangegeven dat ik de SSD wilde behouden om eventueel data te recoveren. Uw monteur gaf aan dat hij deze echt moest meenemen en dat het toch geen zin had om data proberen te recoveren, omdat dit met een SSD toch niet mogelijk was. Aangezien hij de expert is heb ik mij daarbij neergelegd, maar heb duidelijk aangegeven dat ik deze defecte SSD toch echt zou willen houden, omdat er voor mij en mijn werkgever kostbare informatie op staat. Uiteindelijk is de monteur met defecte SSD er vandoor gegaan. Ik ben vervolgens direct op internet gaan surfen en vond daar diverse bedrijven die gespecialiseerd zijn in SSD data recovery. Na contact en offerte opgevraagd te hebben blijkt dat zij zelfs met SSD welke niet meer door het systeem herkend worden alsnog uit de voeten kunnen.
Vervolgens heb ik direct weer telefonisch contact opgenomen met Dell support, op 4 juli 2017 vroeg in de middag, om te vragen of zij ervoor konden zorgen dat ik mijn defecte SSD terug kon krijgen (desnoods tegen betaling). Zij gaven aan dit te gaan uitzoeken en ook contact zouden opnemen met de service monteur die mijn SSD nog in de auto zou moeten hebben liggen aangezien het nog vroeg in de middag was en hij nog onderweg was.
Vandaag 5 juli 2017 kreeg ik een telefoontje dat ik de SSD niet meer terug kon krijgen ook niet tegen betaling. Ik had dit vooraf moeten aangeven dat ik de SSD had willen behouden, terwijl ik niet van te voren wist wat er exact defect was aan mijn laptop. Dit kon net zo goed het moederboard zijn geweest.
Puntje bij paaltje, mijn SSD is niet meer terug te krijgen.U zou als Dell zijnde moeten kunnen begrijpen dat een harddisk vaak waardevolle informatie bevat welke toch graag behouden blijft.
Door een defect van uw product, ben ik waardevolle informatie kwijtgeraakt. Vervolgens krijg ik niet de kans om op eigen kosten deze data alsnog probeer te laten recoveren.
Ik ben hierover zeer teleurgesteld in de service van Dell.

Groeten,
Robin Soomers

Indien ik mijn defecte SSD terug zou krijgen en zo de mogelijkheid zou hebben om deze te laten recoveren.
Ook vind ik dat Dell hieraan zou moeten meebetalen of deze service zou moeten aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Het is immers hun product welke defect is gegaan waardoor ik data verloren heb.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dell

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dell nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Resinator