Klacht: Defecte router, wegvallen WiFi

op 11 augustus 2017 over Caiway in de categorie Alles-in-1

We hebben bij Caiway al jaren een glasvezel abonnement, maar ook al vanaf het begin problemen met de bij geleverde draadloze router van het merk Sitecom. Bij aanschaf van het abonnement laten adviseren en gelijk een 2e router aangeschaft als reserve voor het geval onze oude router die op zolder stond ermee stopte. Deze staat daar om door het hele huis goede WiFi te hebben. Maar regelmatig was de WiFi verbinding verbroken. Veel over gebeld en na resetten werkte het weer een poosje. Kamer vlak boven de draadloze router heeft geen of slechte WiFi. De 1e nieuwe router ging steeds vaker uitvallen waarna we de reserve hebben geplaatst. Deze viel constant uit. Op advies van Caiway diverse instellingen verricht, maar steeds wordt je aan het lijntje gehouden met het verhaal dat alles in orde moet zijn en het echt niet aan de apparatuur ligt. Uren aan de telefoon gezeten. Officiële klacht ingediend, mail gekregen met wederom te resetten, wederom gebeld met technische dienst en deze gaf aan dat de bijgeleverde Sitecom router vanaf het begin niet goed zijn geweest, ze onder steunen geen 2e router, te zwak signaal en gaan snel kapot. Ik blijk verkeerd geadviseerd te zijn bij aanschaf abonnement. Wil ik een goed werkend WiFi ontvangst hebben in huis dan adviseert de helpdesk mij om zelf een nieuwe router aan te schaffen van een ander merk. Legde uit dat ik bij aanschaf nog een extra nieuwe Sitecom router had aangeschaft die binnen een paar weken ook weigerde. Zou deze dan graag vergoed zien maar daar viel niet over te praten. Ook geen tegemoet koming. Caiway verkoopt een compleet product maar als je er gebruik van wilt maken dan zal je zelf extra en dubbel moeten investeren om het goed te laten werken.Voorheen jaren gebruik gemaakt van andere provider met modem en router in 1. Nooit storingen gehad. Diverse providers werken niet met een losse router maar is alles in 1. Gaat er iets kapot wordt het vervangen. En zo hoort het. Ben nu aan het kijken naar andere provider want wil van deze ergenis af. Genoeg aan het lijntje gehouden.

Ga geen extra geld investeren in een product wat niet goed functioneerd en waar je al voor betaald hebt.
In ons geval dubbel ivm extra router.
Verwacht dat Caiway contact opneemt , de klacht serieus neemt en dit oplost door nieuwe goede routers te leveren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

1 maand geleden - Goedenavond, Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken. Hiermee zijn we helaas niet verder gekomen. Ik heb u aangeboden om in de kosten van de router tegemoet te komen. Dit gaat dan om een bedrag van 60 euro. U gaat hier niet mee akkoord. Uw wens is dat wij een nieuwe router volledig vergoeden. Helaas is hier geen toestemming voor afgegeven. U heeft aangegeven verder te gaan met deze zaak. Ik had graag meer betekend hierin. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Mylene Caiway Webcare

Reactie van de melder van de klacht Extern

1 maand geleden - Beste Mylène , Mijn naam is Endhoven en ben niet de persoon welke u zojuist hebt geprobeerd te bellen. Maar zo te lezen is het ook een persoon met dezelfde klacht. We hebben nu al geruime tijd geen gebruik kunnen maken van het internet en hoop toch dat dit snel opgelost wordt. Heb wederom contact gezocht met de klanten service van Caiway en heb daar mijn gegevens achter gelaten ivm deze klacht bij klacht.nl Mvg Endhoven

Bericht van Caiway

1 maand geleden - Ah oke, dat verklaard waarom de gegevens niet overeenkomen. In deze klacht staat dit adres aangegeven: Adres Poldermolen 8 3145 Wl Maassluis Op dit moment is het wat drukker op de afdeling. Ik heb het verzoek van mijn collega gekregen om u terug te bellen. Dit zal ik later vanavond gaan doen. Met vriendelijke groet, Mylène de Winter

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 24 augustus 2017 om 10:00 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Extern